Milyen gravel bikeot vegyek?
Sziasztok!
Gravel bikeot szeretnék venni. Nem szeretnék rosszat venni, mert hosszabb távra tervezném megtartani. A keret 300.000 környéke. Az alábbi 3 biciklit néztem, de nagyon különböznek és mindegyiknek van olyan része, ami nem tetszik és nem kinézetre, hanem anyaghasználatra, vagy megoldásra (váz, váltó, fék).
Eddig ezeket néztem:
Melyiket választanátok? Szavazás lentebb.
Ha esetleg bármilyen más bringát tudnátok ajánlani, ne tartsátok magatokban! Illetve tanácsokat is megfogadok, hogy mire figyeljek gravel vételénél.
Ezek közül én egyiket se venném. Clarist, olcsó Microshiftet kerülném, a Csepel acél villás, szétrázza a kezedet.
Ami a legfontosabb egy gravelnél: karbon villa. Terepen fogsz menni viszonylag vékony gumival, az egyetlen dolog, ami védi a kezed épségét, az a karbon rugalmassága. Nem a bukkanók fogják kinyírni az ízületeidet, hanem a rezgések. Azokat egy acél vagy alu villa nem tompítja. Sokkal hamarabb el fogsz fáradni, mint egy karbon villás biciklin.
Nekem is megvan a preferenciám: minimum sora szett, alu váz, karbon villa. Ezért is írtam, hogy amiket linkeltem, mindegyiknél van valami nyűg, ami nem teljesül ezek közül.
Esetleg Compelt ismeritek? Én életemben nem hallottam róla, de van egy ilyen használt bringa, amit kinéztem. Sora szett, tárcsafék (persze csak mechanikus), alu váz, karbon villa. Mit gondoltok erről? Annyira nem lehet rossz, mert a körítés nem gagyi, de mégse egy nagy márka, viszont azt néztem németeknél, osztrákoknál egész elterjedt.
#5: Nem alap bizony, sőt sokszor sajna mix szetteket állítanak össze a gyártók, a GRX 400 mellé felkerül valami jobb bowdenes, holott a teljes alap GRX szett már hidraulikussal nyit. De a vevő ha nem nézi meg alaposan mit vesz, akkor eladják neki úgy. Jó hidrotárcsás gravel 600k körül nyit.
Kínálkoznak persze egyéb utak:
Például veszel egyenes kormányos, de Sora szettes fitnesst vagy hasonlót, átalakítod gravel kormányosra. Arra kell figyelni hogy a szett gond nélkül átvariálható legyen.
Veszel egy jobb montit, Surly Coner bart vagy annak alis karbon verzióját, arra átszereled. Itt építőt és tippeket is kapsz, amúgy lehet vázszettet is venni, Csepel Rapid népszerű.
Hidraulikus fék nekem nem kellene, nyilván jobb, de a keret nem engedi, így egy korrekt bowdenes tárcsás modellel bőven elvagyok.
Az építés felmerült, de akkor már csak úgy, hogy ha az alap váz gravel lenne és úgy építeni hozzá a körítést. Ha más a váz, akkor az úgy nem tudom mennyire lesz jó hosszú távon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!