Hogy van ez az optimális abroncsnyomás?
Legyen mondjuk 28"-os, (622) városi, city-trekking gumi, belsővel.
- Minél nagyobb a levegőmennyiség (nagyobb kerék, szélesebb abroncs), annál kisebb nyomás szükséges.
- Minél nagyobb a súlyterhelés, annál nagyobb nyomásra van szükség.
Pélául AZONOS TERHELÉS esetén a 622-23-as gumi (23 mm széles) 7 bar feletti nyomásra van felfújva, a szintén 622-es de 47 mm széles (622-47) 4 bar körüli nyomásra fújják fel.
Tulajdonképpen mi is a közös a kettő esetén? Miért lesz ennyi az annyi?
A gumiba belesűrített levegő össztömege miatt?
A levegő össztömege egyáltalán nem számít.
Az abroncsokat a gyártók bekategorizálják aszerint, hogy milyen célra javasolják.
A tervezés során sok paraméter mellett az optimális keréknyomást is meghatározzák. Ezt fel is tüntetik a gumi oldalfalán.
Nagy súly esetén célszerű a javasolt tartomány felső határára fújni a gumit. Főleg a felütéses defektek elkerülése és az alacsony gördülési ellenállás elérése érdekében.
3-as "Nagyjából ugyanannyi levegőt fogsz köbcentire vetítve belepumpálni mindkettőbe."
Ez a gondolat járt nekem is a fejemben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!