A monoblokk rögzítése mitől lazul le?
A menetes csészéket grafitos zsírral megkenve szereltem be, kezdetben jó is volt, aztán tekerés közben ahogyan egyre jobban lelazul, hangos nyekergő hangot ad.
Magának a monoblokknak azt a felét még nem kentem be zsírral amin a csésze elforog, hogy esetleg csökkentse a súrlódást miközben behajtom a csészét.
Nem találtam erről információt, hány nm nyomatékkal kéne meghúzni ha ezen múlna?
A monoblokk túl olcsó volt, ha esetleg ezen múlna, akkor kidobom...
Kevered.
Most menetes klasszik sokdarabos genyózós cuccod van, vagy normális monoblokk amit jobbról bedugsz, balmenettel becsavarod, majd balról a másik részét is rácaavarod és kész. Itt nincs semmi kontraanya-igazítgatás, zsdírból is a leghulladékabb lítiumzsír bőven elég.
Megértem az 1-est, tényleg nagyon félreérthető a fogalmazásod. Normál esetben a csapágycsésze az teljesen más alkatrész és nem a monoblokkoknál van, hanem a normális gyolyós, csészés, kónuszos agyaknál, csapágyaknál.
A linkelt példánnyal kapcsolatban:
A hajtómű (lánckerekek) felöli oldalon tedd be a vázba és hajtsd be tövig.
A bal oldalon pedig hajtsd be a rögzítő anyát (amit te csészének hívsz) szintén tövig. Ezeknek nem szabad kitekeredniük. (Bár láttam már ilyent nem is olyan rég. Egy 50ezres (új!) kerékpárnál a bal oldali anya kitekeredett. Jött a nénike hogy szorul, a pedál nézzem meg. Hát teljesen ki volt tekeredve és hozzáért a pedálhoz. Lehet így vette a boltban hogy direkt nem volt betekerve rendesen hogy menjen vissza "javításra".)
Nade mielőtt betekergeted a monoblokkot meg kell nézni a vázban a menetet és alaposan kitakarítani. A legjobb az lenne ha végig tudnál hajtani egy menetfúrót rajta, de ez elég ritka, nincs mindenkinek otthon. Ki kell tisztítani amennyire csak lehet, mert a monoblokk éa a váz közé kerülő kosz miatt nyekereghet, pattoghat, nem jól illeszkedik, stb. Ezt mindkét oldalon meg kell tenni.
Én a vázban lévő menetbe szoktam zsírt kenni halványan, mert ha a monoblokkra kened, akkor azt az első néhány menet felgyűri és mire végig betekered, nem marad rajta. (Ez igaz minden menetre, a lyukba kell tenni a zsírt, különben nem sok értelme van)
A monoblokk és a "csésze" közé nem kell zsír!
Négyszögtengely esetén a tengelre se tegyél zsírt! Az úgy szárazon zár jól.
A nyekergés abból adódhat, hogy a monoblokk mozog valamennyit és ennek a hangját a váz felerősíti. Hogy miért mozog az jó kérdés. Vagy koszos a menet ahogy fentebb írtam. Vagy nem jól raktad be, nincs teljesen betekerve, vagy pedig rossz a menet a vázban.
Köszönöm utolsó!
Annak idején kitakarítottam amennyire csak tudtam, megnéztem mennyire tekeredik be monoblokk nélkül a hajtóművel átellenes oldali menetes rögzítő, most ezt újra meg fogom tenni.
Mivel egy régi Csepelről van szó, ezek után már elképzelhetőnek tartom, hogy a csapágyház belső átmérője túllépett egy tűrésen, és lötyög benne a rögzítő, még ha nem is ugrik át.
Van egyébként egy nyomaték adat, hogy hova kéne húzni? Hátha alulhúzom.
Ahogy sejtettem. Az nem csésze, hanem csavar. Egy balmenetes és egy jobbmenetes. A Bringaboard sosem állt a helyzet magaslatán, sok helyen írnak hülyeséget, ha pedigemilben kérdezel, hogy akkor most mi a túrót árulnak, nem válaszolnak. Komolytalan bagázs.
A régi csepel alatt mit értesz? Kínában szeretik beleszórni a festéket a menetbe, amitől aztán nem fogják rendesen betekerni a monoblokkot az összehányó üzemben, de légkulccsal beerőszakolják. Ez szépen elcseszi a menetet, cserénél kiszeded, beleraksz egy másikat, ighenám, de a szétcseszett menet miatt nem tudod te se rendesen összezárni.
Szét kell szedni, a menetet tűvel finom drótkefével kitakarítani, menettisztítós oda való menettel átmenni rajta, szárazon menjen be mindkét menet szépen teljesen, de külön-külön. Ha ez megvan, akkor rákensz menetrögzítőt és azzal hajtod be a jobb oldalit koppig, (ez balmenetes) majd a baloldalit ráhúzod. Nem kell ide az az újabban divatos meghúzási marketingnyomaték, érezni fogod, hogy meddig lehet húzni. Baloldalon normális, jobbmenet van.
Szóval, ha tele van trutyival a menet, akkor bashatod a nyomatékodat, mert önátverést csinálsz. Az mindig tiszta, ép menet esetén lenne érvényes, de én még gyári összehányású csepelnél olyannal nem találkoztam.
Régi Csepel alatt egy ilyet értek szürke színben, ez monoblokkot korábban még soha nem látott.
Na ebbe vegyél egy tök egyszerű 3eFt-os monoblokkot, de előtte tisztítsd ki finoman a menetet fogkefével, pici bronz drótkefével menet szerinti forgatással, ne vadbarom módjára.
A monoblokkban van 2db mélyhornyú zárt csapágy, 1 tengely és a két végén 1-1 rögzítőanya amiből a lánckerék alatti balmenetes. A két golyóscsapágy között van egy aluvacak, aminek gyakorlatilag semmi funkciója nincs a bringádnál, csak a belső bowdeneseknél kellhet, hogy ne érjen a tengelyhez és így ne dörzsölje szét.
Egyszerű ez mint a faék. Nehogy méregdrága shimanót vegyél. Viszont arra mindenképpen ügyelj, hogy mind a két oldala fémből legyen, ne műanyagból!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!