Mekkora nyomásértékre fújjátok a biciklitek kerekét, milyen méret és milyen felhasználásra?
Jah én is jártam így benzinkúton. Mindig okoskodtak akik ott fújták a kerékpárjaikat, hogy ennyi meg annyi, de max 2!! mer' a suzukit is annyira fújom!
Általánosságban az a "szabály", hogy minél kisebb egy gumi, annál nagyobb nyomás kell bele. A nagy monti gumikban 1,5-2 bar is sok lehet. Az országúti virslikben meg 8-10 bar is kell.
Nekem a trekkingemen a 37-es gumiba 6 bar van. Ha leereszt 5 környékére azt már nagyon megérzem. 4-nél használhatatlan.
A 2.0x622-es gumival szerelt trekkingemet 5 baron használom. 4 barig szoktam hagyni leereszteni, ott még egész jó, de már érződik hogy nehezebben lehet tekerni.
A 2.25-ös 29-es montimat 2-3 bar környékén használom, mikor hogy érzem.
A 26-os városi bicajomon nem emlékszem mekkora gumi van, 1.75-ös lehet talán, azt is 4 bar környékén használom.
Ezek normálisabb gumik, continental, schwalbe. Belsők szintén.
Azt elhiszem hogy a nevesincs gumiba nem szabad fújni túl sokat. Jártam úgy, hogy fater haverja hozta a bicklit hogy fújjam fel. Én meg megszokásból a műhelypumpámmal elkezdtem nyomni... az a szar külső gumi 3 barnál kipattant a felniből és a belső meg eldurrant. Akkorát szólt, hogy két utcával arrébb is felugattak a kutyák. Még egy óra múlva is csengett a fülem.
Szóval jó gumiba mehet a nyomás amit tud, ami rá van írva és ezen határokon belül ami neked kényelmes az adott feladatra. Vacak gumit pedig le kell cserélni jóra :D
Az alsó nyomásértéket illik betartani, mert nagyon hamar oda lehet verni a felnit a földhöz egy döccentőnél és azonnal kivágja a belsőt.
Igen, a kerékméretet is azért kérdeztem, a nyomásrétékhez.
Márkából régebben Continentalt használtam, aztán Schwelbet, most épp Michelint. 4 bar alatt nekem ránézésre is kicsit laposnak tűnik. Főleg a hátsó, amin ülök. Érezni, hogy hajtani is nehezebb.
#17 van egy digitális nyomásmérőm. Nem Aliexpresses pár száz forintos kategória. Szerszámboltban vettem sok éve, autóhoz. Ezt használom a bicikli kerekéhez is.
Továbbá laborban dolgozom. Igaz kémiai laborban. De az intézménynek van kalibráló labor része is, ahol pl nyomásmérőket, hőmérőket és egyéb műszereket kalibrálnak. Lekalibráltattam a saját mérőmet. Fejből nem emlékszem a pontos adatokra, pedig meg van róla a kalibrálási jegyzőkönyv. A lényeg tized barra tű pontos, századokban téved csak. Szerintem ez a pontosság kerékfújáshoz bőven elég. Mert nem hiszem, hogy sokan számításba vennék a külső hőmérsékletet, aktuális légnyomást...
A kompresszorom fújópisztolyához csak egy mechanikus óra van. De ezt meg az imént említett kalibrált digitális készülékkel vetettem már többször össze. Nekem ennek a pontossága is kb megfelelőnek tűnik.
Úgyis visszaenged a gumi. De amikor leveszed-felrakod a szelepre akkor is enged el nyomást.
Kissé túl van fújva ez a mondakör. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!