Mekkora nyomásértékre fújjátok a biciklitek kerekét, milyen méret és milyen felhasználásra?
Nem, nem igaz hogy csak dekoráció, aki nem ért hozzá, az ilyen tanácsokat ad: Nyugodtan mond meg neki, hogy nem ért hozzá. A gumi futófelületének szélességétől függ leginkább a nyomástartomány és az ajánlott nyomás, ezen belül az aljához közelíteni mondjuk tényleg csak minimális terhelés alatt ajánlott, nagyobb súlyok cipeléséhez, kisebb gördülési ellenállás eléréséhez pedig max köré fújjuk. Minimum alá nem tanácsos menni a felütéses defektek kockázata miatt, max fölött pedig az oldalfal nyúlását, a gumi élettartamának rövidülését kockáztatjuk.
Mondjuk, egy 47-622 gumit tényleg felesleges például 3 bar nyomásnál keményebbre fújni, de többet nem is nagyon visel el egy olyan széles.
Részben egyetértek Gézával. A szélességen kívül a súly és az útfelület még két fontos tényező. Én nem javaslom a maximum közelébe vagy fölé fújást, hacsak nem tükör aszfalton bringázol kizárólag, vagy nagyon nagy a terhelés. Rossz úton, terepen előnyösebb alacsonyabb nyomást használni. Nyilván akkora nyomás kell, hogy felütéses defektet ne kapj, de a kisebb nyomás a kényelemnek, tapadásnak is kedvez, és akár gyorsabb is lehet. Nem véletlenül mozdultak az országútisok is a szélesebb gumi, kisebb nyomás irányába. Egy bizonyos szintig gyorsabb, csak ott aztán beleszól az aerodinamika is.
Én 44-622 gumiba előre 2.8, hátra 3 bart fújok, ha aszfalton használom. terepre ebből még érdemes két tizedet engedni. Bringával együtt olyan 120 kg vagyok. Ennek a guminak 4 bar lenne a maximum, de meg sem fordulna a fejemben, hogy annyira felfújjam.
Kiindulási pontnak jó egy ilyen kalkulátor:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!