Mit érdemes venni egy bicikli karbantartásához ?
Azon kívül , hogy szervizbe elviszem gumi csere , fékek ellenőrzése stb .
Esetleg kell-e valamit olajozni ?
Egyéni tippek , tanácsok ?
Tisztítani és olajozni a láncot.
Tisztításhoz vagy leszeded (ha a láncban van olyan szem) vagy egy ilyesmi tisztítót használsz: [link]
Aztán olajozod.
Majd vársz kb. 10 percet és letörlöd a felesleges olajat.
A fékek ellenőrzéséhez nem kell semmit venni. Betétet ha majd elkopnak.
Húha hát ez egy végtelen sztori...
Ha értesz hozzá, akkor elég sok szerszám kell.
De ha nem értesz, akkor meg semmi. Csak egy marék rongy és egy olajos flakon.
A kérdésből adódik, hogy semmit nem tudsz a szerelésről, úgyhogy tök felesleges bármit venned, ha úgysem tudod használni.
De ha meg szeretnéd tanulni a kerékpárszerelést, akkor mindig egy újabb alkatrész, részegység szerelésekor a szükséges szerszámokat beszerzed és így évek alatt felgyűlik egy ládányi szerszám.
Ami hirtelen eszembe jut (most nincs kedvem kimenni a műhelybe és végignézni mi van a dedikáltan kerékpárszerelős ládámban): imbuszkulcs készlet, gumiszerelő, csavarhúzók, küllőkulcs, láncbontó, kóniszkulcsok, racsnileszedeő, bowdenvágó, villaskulcs készlet, villáskulcs készlet, kalapács, satu, monoblokk behajtó, láncoskulcs, pedálkulcs, láncnyúlásmérő, kombinált fogó,
"Esetleg kell-e valamit olajozni ?"
Mondjuk ja... minden mozgó alkatrészt tisztán kell tartani és kenni kell. De nem mindegy mit mivel kensz. Vannak alaktrészek amiket nem olsajozni, hanem zsírozni kell.
Egyéni tipp: Ha nincs műszaki vénád, akkor vidd szervizbe a kerékpárodat!
Ha van, akkor kezdd el lenézni a youtuberól az összes szerelős videót. Ne csak a magyarokat nézd, van rengeteg angol nyelvű is. Ha nem megy az angol, tanuld meg!
Én nem értek hozzá, ezért csak a láncot szoktam megtisztítani, általában 2-300 kilométerenként, illetve ha nagy dzsuvában megyek, és szükséges, akkor gyakrabban. Utána egyenként olajjal a láncszemeket becsepegtetem, majd a felesleget letörlöm, végigváltok a soron, és annyi.
Egy sima multiszerszámom van csak a kerékpárhoz, semmi más. Minden évben elviszem szervizbe átnézetni, és ennyi.
5 éve van meg, a szervizelésére még nem költöttem összesen annyit, amennyibe a szükséges szerszámok kerülnének, közel sem.
Aki nem tud vagy akar szerelni az vigye szervízbe mert jobban jár.
Nyilván a mosás olajozás az annyira alap,hogy bárki elvégzi. De aki jobban belemerül az a végén ott kötki,hogy a láncot lecsapja nagy nyomásuval aztán petroleumban még egyszer kimosssa végén pedig szemenként olajozza a láncot.
Amit még egy teljesem laikusnak is érdemes beszerezni, az egy láncnyúlásmérő. Pár ezer forintos kis cucc, de nagyon hasznos tud lenni, mert megelőzhető vele, hogy a megnyúlt lánc ledarálja a sort, így jelentős költségeket lehet vele megtakarítani.
Ezen kívül ahogy a többiek is írták, tisztítószer a hajtás tisztán tartásához, olaj vagy wax a láncra, esetleg féktisztító spray, amivel a féktárcsákról le tudod takarítani a rátapadt koszt.
Na a láncnyúlásmérő az tökfölösleges cucc.
Megméred vele,hogy megnyúlt a lánc. Kicseréled és sz@r lesz.
Normál esetben a hajtás minden alkatrészét cseréled,mert mint minden rendszer,minden részegysége egyszerre kopik.
Bedobsz a történetbe egy full új láncot az semmihez nem fog passzolni.
Egy jó megoldás van 300-350km-enként cseréled a láncot. Több is lehet otthon és azzal kitolható az üzemidő. Ehez pedig láncbontó kell. Meg láncok.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!