Milyen bicikli pumpát javasoltok, amit érdemes magunkkal vinni? esetleg külső, belső gumit? Defekt javító szettet is?
Bocsi nagyon kezdő vagyok etéren..
A múltkor elmentem egy nem tudom ,hogy kezdőhöz képest mennyire nagy távra, de 40 kmert mentem és sajnos defektet kaptam a végén, így a vonatig kellett tolni a biciklit..
Tudom elég béna dolog, hogy nem vittem magammal semmi olyat, amivel a szorult helyzetben lehetne valamit kezdeni, de hát saját bőrén tapasztal az ember.
Tudnátok esetleg pumpát ajánlani, ami viszonylag olcsó? 26-os a kerekes, mount and bike a bicikli Trek, hát nem tudom, hogy mi az ami még fontos lehet..
Esetleg megbízható külső és belső gumit? Mert a hátsó belsőt kb 2 hete cseréltem és meglepődtem, hogy megint kilyukadt..
Esetleg még defekt javító készletet?
Olcsó, mindkét fajta szelephez jó, vázra erősíthető.
Belső gumi tökmindegy, az nem lesz defekttűrő, hacsak nem öntesz bele defektgátló trutyit.
Vagy vihetsz magaddal ilyet, amit defekt esetén belenyomsz: [link]
Külső gumi: vannak, amikben már gyárilag van folyadék, ami eltömi a kisebb lyukakat. Vagy vehetsz olyat, ami vastagabb, nehezebben lyukad át. Ez se véd mindentől természetesen.
Belsőnek eleve defektgátló folyadékkal ellátottat érdemes venni, Decathlonban árulnak saját márkásat belőle sokféle méretben. Pumpát nem tudok konkrétat ajánlani, szinte bármelyik megteszi ami kicsi és könnyű, így mindig magaddal tudod vinni.
Viszel magaddal tartalék belsőt, villás kulcsot és pumpát, akkor meg tudod oldani a cserét, ha foltozni akarod a régi belsőt, akkor megoldod később otthon.
Külsőből pedig vannak olyanok, amelyek defektvédelemmel vannak ellátva, jellemzően úgy, hogy sűrűbb szövésű, esetleg vastagabb az anyaguk, jelentősen csökkentik a defekt esélyét, bár a tapasztalatom az, hogy ősszel így is be lehet sz.pni egy-egy tüskét.
Szép és jó a majomtakonnyal töltött belső, de nem oldja meg a világ problémáit. Van ugye szavatossága is ezeknek, 1-2 év. Vagyis ha már 4-5 éve benne van a gumiban, korántsem biztos, hogy fog működni a lyuk eltömítése. És ez csak akkor fog kiderülni amikor messze a távolban a senkiföldjén bekapod a defektet.
Én még mindig a régimódi megoldásban bízom: Öntapatós folt, és pumpa mindig van nálam. Komolyabb túrákon pótbelső is. A külső gumijaim pedig az adott gyártó legdurvább védelmével ellátottak.
Kicsi pumpám kettő van. Az egyik egy Birzman, erről nem tudok linket adni, elég régi, lehet már nem is gyártják
A másik egy SKS: [link]
De a nevesebb gyártók pumpájai mind megfelelő. A nyomásértéket nézd meg vásárlás előtt, hogy a te igényeidnek jó-e! Országútihoz ne vegyél olyant ami 5-6bart tud csak.
A vázra helyezést én nem javaslom. Ha csak belepattintós tartója van, akkor simán ki tudja szedni akár egy az útra belógó erősebb gaz is - jártunk így sajnos. Ha bemész a boltba, akkor meg bárki ki tudja venni a tartóból.
Ha nagyon hamar kilyukadt a belső, akkor lehet benne maradt valami a külsőben. Vagy már belülről is ronyolódik a külső és emiatt lesz újra defektes a belső. Vagy túl kicsi a belső és nagyon kitágul, érdemes egyel nagyobb belsőt venni.
Amit ezzel nem tudsz befoltozni, ahhoz már másik belső kell:
Ez a smile-os történet akkor jo, ha a vadonban tekeregsz mert ott gyakoribb a defekt mint a műuton.
Ezért a régidolgok is remekül megteszik:pótbelső.
Folt. Pumpa. Ezzel a komboval nem lehet vesziteni.
De lehet: preszta szelephez furt lyuk a felni, és nem mentbele az auto szelep🤔😵💫😵.
Erre is figyelj,ha duplafalu az a felni akkor hosszú legyen,hogy kilógjon és lehessen fújni.
És ami talán a legfontosabb nem mount and bike,hanem mountainbike
4:
A trutyi is csak egy plusz védelem, nem helyettesíti azt hogy legyen nálad eszköz a cseréhez és tartalékbelső, meg a defektvédett külsőt sem, csak kiegészíti. Aki rendszeresen teker, annak még így is sűrűbben lesz defektje mint 1-2 év, mindezek nélkül havonta lenne egy defekt.
4.es vagyok. Khm... Évi 8-10k-t tekerek. Életemben nem használtam folyadékos gumit. Ennek ellenére az elmúlt 10 évben 3-4 defektem volt. Mindegyiket vastag erős csavar/szeg okozta. És volt egy felütéses defektem. Ezeket a lyukat semmilyen folyadék nem tapasztja be. Akkor mi a tökömnek vegyek még trutyis belsőt is? :D Cserélgettem 2 évente, mert lejárt? Van olyan gumim amit 5 éve tettem fel. Majd jövőre lecserélem, mert már lekopott és elöregedett, de nagyon úgy néz ki hogy kiszolgálta egy felszereléssel az élettartamát.
Mindegy, úgysem tudjuk egymást meggyőzni, mert ez a taknyos gumi amolyan hitvita lett manapság. Érdekes, 20-30 éve elvoltunk nélküle, még csak fel sem merült senkiben, hogy a levegőn kivül kellene valami a belsőbe.
Azt mondom kérdező próbáld ki mindegyik módszert. A kis tüsköket vagy az azok által okozott defekteket meg tudják fogni a fentebb említett védelmek.
Ha nagy a cumi, akkor meg úgyis mindegy milyen gumid van és abban mi van. Marad a tolás. Nekem 22 tolás volt eddig a rekordom.
7. és akkor ha valaki meg ideírja, hogy neki 10 év alatt 10 defektje volt korábban, akkor mi van? Semmi. Ugyanúgy egy tapasztalat a többszázmillió kerékpárosból, mint a tiéd. A te tapasztalatod az ég világon semmit nem jelent. Olyan helyeken jársz, ahol kevesebb az esély a defektre és még szerencséd is volt. Ennyi.
Nem értem miért gonolod azt, hogy a te tapasztalatod, egyetlenegy ember tapasztalata az összes többire igaz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!