Én használom rosszul a biciklim, ha ennyi meghibásodás történt?
Mostanában egyre több meghibásodás történt.
Kb 6-8 éves bicikliről van szó, akkori árak mellett talán 70000 Ft körül lehetett rockmachine országúti kerékpár.
Régen nem volt nagyon igénybe véve, leginkább városban, hosszabb utakon csak néha, kímélve használtam.
Eddig nem is igazán volt vele baj, tavaly lettek a hátsó fékpofák cserélve, illetve a hátsó külső gumi (valószínűleg padka/kátyú miatt lehetett rajt dudor). Azon kívül a műanyag pedálok lettek fémre cserélve korábban.
Talán 2-3 éve használom gyakrabban nyáron/tavasszal heti rendszerességgel, nagy átlagban heti 30 km-t mehettem vele, idén igyekeztem jobb időben heti többször is tekerni.
Idén leesett az egyik hajtókar, egyszer visszarakták szervízben, majd újra kilazult, másik szervízben azt mondták a teljes hajtóművet ki kell cserélni, majd miután elkészült azt javasolták, legközelebbi szervízeltetésnél csináltassam meg a váltókat (a bowdeneket ki kellene cserélni, és beállítani). Illetve újonnan észrevettem hogy a hátsó keréken legalább 6 küllő eltörött, azóta még igaz elhozott 25 km-en, de valószínűleg a többi is necces már.
Nem tudom hasonló biciklik ilyen igénybevétel mellett milyen szervízeltetést igényelnek. Esetlegesen a heti 30-100 km használathoz érdemes lehet-e új biciklire gyűjtenem, vagy ha ezek a dolgok cserélve lettek, már ki fogja bírni jó darabig.
Szerintem ne vegyél új biciklit, hanem csináltasd meg a hibákat. Ezek azért nem olyan vészes hibák, amik miatt ki kellene dobni a biciklit. A küllőcsere nem egy nagy munka, de ha sokszor előfordul, lehet hogy érdemesebb lenne egy erősebb kereket venni. A bowden cseréket akár te is meg tudod csinálni otthon, pár ezer forint hozzá az alkatrész. Márkás bowdennel nem lesz többé problémád. A hajtómű talán a legdrágább, oda esetleg vehetsz valami modernebbet, hogy bírja a strapát. A biciklizés ilyen móka, ha használod akkor kopik és cserélni kell rajta a dolgokat.
Legközelebb ha biciklit veszel, érdemes lenne elvinni magaddal egy hozzáértőt, aki segít belőni, hogy a te felhasználásodnak melyik lenne a jó. Ha nagyon olcsó gépet veszel rendszeres használatra, akkor azzal több baj lesz, mint ha egy drágábbat, jobban felszereltet vennél. Az olcsó bicikliken a kopó alkatrészek is olcsók, gyorsabban kopnak, a bowdenek hamarabb megnyúlnak, a tengelyek kevésbé bírják a rendszeres igénybevételt, stb.
Esetleg ez valami nagyáruházi bicikli? Nem illene ennyi hibának lennie.
Nekem volt egy 1991-ben, kerékpárboltban vásárolt biciklim, közel 30 évig használtam (időszakonként és télen nem), de szinte semmi baja nem volt. Fékbowden-csere (kétszer), gumicsere (defekt miattsoszor) és egyszer váltóbeállítás történt. Hát igen, régen a bicikliket még rendesen összerakták, srapabíró alkatrészekkel. Nem úgy, mint a mostani olcsóbb kategóriásokat.
Köszi a válaszokat!
Biztosan marad ez a biciklim, csak érdekelt, hosszú távon érdemes lenne-e egy másikban is gondolkodni.
Terveztem a nyáron jobban belemerülni a témába, megtanulni javítgatni dolgokat, hogy magamnak is tudjak segíteni, addig biztosan ráér a váltó javítás, talán már magamnak megoldom.
Egyébként biciklis szaküzletben vettem anno, bizok benne, hogy még sokáig bírja.
Nekem az a fura hogy Rock Machine országúti, 7 éves és 70000 forint. Nem nagyon találtam ebből az egyébként aránylag jónak mondható gyártótól ilyen alacsony árkategóriás gépet, lehet már használtan vetted?
Egyébként fel lehet javítani, csak kérdés hogy mennyire éri meg és mi kell:
Új, strapabíróbb kerék? Jobb váltás? Ezek a legköltségesebb elemek. A többi amit leírsz az kb a filléres kategóriába tartozik, esetleg egy jobb integrált hajtómű az ami nem tartozik ide. De kétlem, hogy 70000 forintos bringán lenne olyan.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!