Minden tárcsafék nyikorog párás-esős, illetve hideg időben?
20. Te írtad azt, hogy "...Nem volt még hidra tárcsája, de beleokoskodik..." ?
Nem? Akkor nem neked írtam, miért kötekedsz? Szerintem nem ártana olvasnod mielőtt írsz.
Az olaj rugalmas, ezért felveszi a rezgések nagy részét. Emiatt nem vonyít. Persze előferdül. De korántsem annyira jellemző mint mechanikus féknél. Ott nincs semmi ami csillapítsa a fékbetét rezgését. (ráadásul működési elvéből adódóan a tárcsa deformálódik fékezéskor, így beleugrik gyorsan a 8-as) berázza a fékbetétet, az meg adja tovább minden alkatrésznek és a halk rezonálásból tutulás lesz ahogy a villa, váz, sárvédő, minden átveszi a rezgést.
Lásd vonatok, kontra autók. Az autókon hidraulikus tárcsa van, nem is nagyon lehet hallani. A vonatokon - a régi IC kocsikon biztosan pneumatikus tárcsafék van ami rudazaton keresztül nyomja a fékbetétet a tárcsához. Énekel is rendesen.
Mi köze a rezgésnek a nyikorgáshoz?? Ez kerékpár és nem egy többszáz tonnás vonat vagy többtonnás autó. Nem is értem hogyan lehet egy 10kilós kerékpárt egy többtonnás akármihez hasonlítani.
A nyikorgás lehet attól, hogy a két felület nem tiszta (pl. olajos. Mutass nekem egy féket ami nem nyikorog ha olajos a felülete. Ilyenkor nem "nyeli el" a "rezgést"?), lehet attól, hogy nem megfelelően ér a felülethez a fékbetét, lehet attól, hogy nedves a felület.
Mutass nekem egyetlen forrást arról, hogy a tárcsafék nem nyikorog, csak a mechanikus.
Én mutatok neked 1000 forrást arról, hogy mitől nyikoroghat a fék és sehol nem lesz köztük az, hogy a hidraulikus "elnyel" akármit és ezért soha nem nyikorog.
Nem arról van szó, hogy a hidraulikus estén mindkét oldalt egyenlő erővel nyomja (ha duplex, mint a motoroknál) vagy ha simplex, még akkor is tképpen, mint a legtöbb szgk-nál. A hidrós "önbeálló".
Van a hibridnek nevezett, amit dróttal kell húzni, de a féktestben folyadék van, asztalon, kiszerelve légteleníthető, és nem kell hozzá semmi extras fékkar, fékcső. Az milyen lehet?
29. nem véletlenül nem terjedt el. A Giantnek volt néhány éve 1-2 ilyen hibrid tárcsafékes rendszere (Gian Conduct), de szerintem ma már nincs egyetlen jónevű márkának se ilyennel szerelt kerékpárja. Lehet, hogy a Giant még árul, nem tudom, de más ismert márkáról nem tudok.
Ugyanúgy megkap néhány hátrányt a mechanikus rendszerből (pl. a kábel ugyanúgy nyúlik, állítgatni kell), plusz a javítása, karbantartása máshogyan működik, mint a mechanikus vagy a hidraulikus rendszernek, más szerszámok kellenek hozzá, más módszer.
Nem hiszem, hogy annyival olcsóbb egy teljesen hidraulikus rendszernél, hogy megérje ez a hibrid - mármint felhasználóként, mert a gyártónak nyilvánvalóan mindegy, örül neki ha spórol akármennyit egy biciklin, hogy aztán hidraulikusként adhassa el a kezdőknek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!