Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Minden tárcsafék nyikorog...

Minden tárcsafék nyikorog párás-esős, illetve hideg időben?

Figyelt kérdés
A felnifékem nem nyekereg alapból, de ha párás-nedves hideg az idő akkor igen, és szarul is fog. A kontrással ilyen gond nincs, de azt nem lehet első kerékre szerelni.
2023. máj. 18. 01:34
1 2 3
 21/30 anonim ***** válasza:
62%

20. Te írtad azt, hogy "...Nem volt még hidra tárcsája, de beleokoskodik..." ?

Nem? Akkor nem neked írtam, miért kötekedsz? Szerintem nem ártana olvasnod mielőtt írsz.

2023. máj. 25. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/30 tothp ***** válasza:
62%
Itt mindenki "anonim". A Franc se tudja már melyiket, ki írta.
2023. máj. 26. 05:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/30 anonim ***** válasza:
Az enyémen hidraulikus tárcsafék van, tegnap elkapott egy zápor, és még így sem nyikorogott.
2023. máj. 27. 06:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 anonim ***** válasza:
64%

Az olaj rugalmas, ezért felveszi a rezgések nagy részét. Emiatt nem vonyít. Persze előferdül. De korántsem annyira jellemző mint mechanikus féknél. Ott nincs semmi ami csillapítsa a fékbetét rezgését. (ráadásul működési elvéből adódóan a tárcsa deformálódik fékezéskor, így beleugrik gyorsan a 8-as) berázza a fékbetétet, az meg adja tovább minden alkatrésznek és a halk rezonálásból tutulás lesz ahogy a villa, váz, sárvédő, minden átveszi a rezgést.


Lásd vonatok, kontra autók. Az autókon hidraulikus tárcsa van, nem is nagyon lehet hallani. A vonatokon - a régi IC kocsikon biztosan pneumatikus tárcsafék van ami rudazaton keresztül nyomja a fékbetétet a tárcsához. Énekel is rendesen.

2023. máj. 27. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/30 anonim ***** válasza:
100%

Mi köze a rezgésnek a nyikorgáshoz?? Ez kerékpár és nem egy többszáz tonnás vonat vagy többtonnás autó. Nem is értem hogyan lehet egy 10kilós kerékpárt egy többtonnás akármihez hasonlítani.

A nyikorgás lehet attól, hogy a két felület nem tiszta (pl. olajos. Mutass nekem egy féket ami nem nyikorog ha olajos a felülete. Ilyenkor nem "nyeli el" a "rezgést"?), lehet attól, hogy nem megfelelően ér a felülethez a fékbetét, lehet attól, hogy nedves a felület.

Mutass nekem egyetlen forrást arról, hogy a tárcsafék nem nyikorog, csak a mechanikus.

Én mutatok neked 1000 forrást arról, hogy mitől nyikoroghat a fék és sehol nem lesz köztük az, hogy a hidraulikus "elnyel" akármit és ezért soha nem nyikorog.

[link]

[link]

[link]

2023. máj. 27. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/30 Alex Fly ***** válasza:
100%
@24: ezt gondold át még egyszer... Az olaj folyadék, ergo összenyomhatatlan. A bowden (és bowdenház) ellenben spirálisan összetekert acélszálakból áll, azaz rugalmas. Pont fordítva, mint ahogy írod...
2023. máj. 27. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/30 anonim ***** válasza:
Alex Fly neked ennél több eszed szokott lenni.
2023. máj. 27. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 tothp ***** válasza:
62%
Viszont a hidraulikacsőnek van valamennyi rugalmassága, amitől a fékezés ids "rugalmas" lesz. de ennyi van a mechanikus rendszerekben is.
2023. máj. 27. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/30 A kérdező kommentje:

Nem arról van szó, hogy a hidraulikus estén mindkét oldalt egyenlő erővel nyomja (ha duplex, mint a motoroknál) vagy ha simplex, még akkor is tképpen, mint a legtöbb szgk-nál. A hidrós "önbeálló".


Van a hibridnek nevezett, amit dróttal kell húzni, de a féktestben folyadék van, asztalon, kiszerelve légteleníthető, és nem kell hozzá semmi extras fékkar, fékcső. Az milyen lehet?

2023. máj. 27. 20:02
 30/30 anonim ***** válasza:

29. nem véletlenül nem terjedt el. A Giantnek volt néhány éve 1-2 ilyen hibrid tárcsafékes rendszere (Gian Conduct), de szerintem ma már nincs egyetlen jónevű márkának se ilyennel szerelt kerékpárja. Lehet, hogy a Giant még árul, nem tudom, de más ismert márkáról nem tudok.

Ugyanúgy megkap néhány hátrányt a mechanikus rendszerből (pl. a kábel ugyanúgy nyúlik, állítgatni kell), plusz a javítása, karbantartása máshogyan működik, mint a mechanikus vagy a hidraulikus rendszernek, más szerszámok kellenek hozzá, más módszer.

Nem hiszem, hogy annyival olcsóbb egy teljesen hidraulikus rendszernél, hogy megérje ez a hibrid - mármint felhasználóként, mert a gyártónak nyilvánvalóan mindegy, örül neki ha spórol akármennyit egy biciklin, hogy aztán hidraulikusként adhassa el a kezdőknek.

2023. máj. 28. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!