Kerékpárhoz milyen fajta zárat kellene venni ami biztosabb védelmet nyújt?
Többféle defektvédelem van:
- maga a külső gumi defektvédett, erős, átszúrhatatlan betét van benne (emiatt általában nehéz és vastag)
- a külső és a belső közé lehet tenni defektvédő szalagot
- a belső fel van töltve defektjavító folyadékkal, ami eltömíti a keletkező lyukat
- a belső ki van hagyva és a külső van feltöltve defektjavítóval (ehhez speciális felni és speciális, tubeless külső kell)
Egyik sem jelent teljes védelmet. A defektjavító folyadék 3-5mm-es réseket tud maximum eltömíteni, ideális körülmények között. A defektvédő betétek pedig nem mindent állítanak meg, pl. akáctüske vagy királydinnye átmegy rajtuk.
Zárakhoz nem tudok hozzászólni, én sosem hagyom ott sehol a biciklit. A tesztekben azt olvastam, hogy kétféle zár van: amit 5 másodperc feltörni és amit 5 perc feltörni. Feltörhetetlen zárat még nem csináltak.
U-lakat lezárni.
Tannus Armour defekt ellen.
2:
Ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem számít a zár, a bringatolvajok többsége nem profi. Sok százezres vagy milliós bringát én sem hagynék sehol, de városi szaladgálóst lezárom, mert ha nem tenném, bármely alkalom szülte tróger tolvaj ellophatná.
3:
Én kipróbáltam a Tannus Armour-t és mindenkit lebeszélnék róla. Rátenni eleve baromi nehéz, aztán nagyon nem úgy viselkedik a kereked kanyarodásnál, ha ilyet használsz. Lehet, hogy biztosabb, mint egy defektvédett külső + önjavító belsó kombináció, de utóbbi legalább nen jár hátránnyal használat közben, illetve ha az Armour mellett is mégis defektet van, méretes szívás lesz leszedni a külsőt, cserélni a belsőt.
Nekem ilyen típusú hajtogatós lakatok van, ezek elég jók: [link]
Én az előző bringámmal folyton defektet kaptam, a defektvédett gumi, és a legjobb felniszalag ellenére is.... Rákérdeztem a szervizben erre a folyadékra, azt mondták parasztvakítás, nem ajánlják.
Bemásolom a Slime tapasztalataimat:
A Slime előnyei
A tüskeverte lyukakat eltömíti (tehát nem ragasztó és nem is kell külön beragasztani amíg nyomás alatt van) tucatnyi lyukat is megfog úgy, hogy csak néha látsz egy zöld foltot a futófelületen és vidáman mész tovább nyomásvesztés nélkül. Ha egy tüske benne marad és cseszteti, akkor nem tud tömíteni és a belső elvérzik. Érzésem szerint a porózusságon is segít. Erdőn-mezőn tekeréskor nagyon hasznos, sacc/kb. az utóbbi pár évben 100 terepi belső cserét biztos megspórolt nekem.
Hátrányai:
Mivel vizes anyag, a szelep közepes idő alatt (hónapok) eloxidálódhat, emellett a Slime néha el is tömítheti a szelepet, ekkor nem lehet pumpálni rendesen, se leereszteni rendesen (ugye miért pont a szelep réseit ne tömítené el, ha pont ez a dolga : )) Ilyenkor vagy cseréled a 70 Ft-s szelepet, vagy vízben át is moshatod. Mivel nem ragasztó, ha a gumi teljesen leereszt és több lyuk van rajta, akkor nem lehet felpumpálni, mert a meglazult lyukak már ereszteni fognak. Sok lyuk esetén a foltozás meg már amúgy is gazdaságtalan, tehát irány a belső csere (oké, csak Slime nélkül ekkor már végigszoptál volna jópár belsőcserét)
Nem direkt hátránya, de tudni kell: a hasadást csak kis méretig fogja meg, tehát terepre érdemes pótbelsőt vinni. Emellett is egyszer egy külsőt is átvágó zúzott kő vágását is megfogta úgy, hogy napokig kemény maradt a gumi. Én évek óta használom a Slime-t és a túrákra is viszek tartalékba két db Slime-vel töltött gumit, de az utóbbi pár évben nem kellett a terepen cserélnem.
Szóval szerintem zseniális cucc, hátrányai mellett is királydinnyés, akácos, egyéb tüskés terepeken aranyat ér.
És az indulás utáni időben még nem teljes a védelme, kell vele menni, hogy szétterüljön a folyadék.
Szóval a 7. válaszoló szervízében nem nagyon ismerik a témát vagy inkább szeretnek minél több belsőt eladni.
Lakatolásról is egy régebbi válaszom:
Egy alkalmi, arra járó tolvaj ellen bármi megvéd, hisz az csak megfogja a lezáratlan bringát és elmegy vele. És nyilván nem azonos a kockázat egy Aldi előtti 10 perces lezárásnál meg pl. egy vasútállomás mellett egész napos zárás esetén.
Érdemes a megfontoltabb tolvajt egy komolyabb lakattal vagy zárási móddal el is riasztani. Tehát ne csak a vázat zárd, hanem a kereket/kerekeket is.
Vagy máshonnan megközelítve: ne csak az első kereket kösd oda, hanem az egész bringát.
Ha 1 db u-lakatot használsz, akkor azzal a hátsó kereket kösd ki a tereptárgyhoz a hátsó váz-háromszögben. Ezzel fogod a vázat és a hátsó kereket. Városi körülmények között általában lehet találni ilyet kikötöhelyeket, áruházak előtt szinte mindig. De ajánlott nem „mini” u-lakatot használni, hanem nagyobb méretűt, pl, ilyet:
Ha gondosabbak akarsz zárni, akkor egy u-lakat + sodrony kombinációval le tudod zárni a vázat és a két kereket. Ha mellé veszel egy kisebb sodronyt, akkor befűzheted a nyereg pálcájába is, így azt is jóval nehezebb meglovasítani. Így a megfontoltabb tolvajoknak sem lesz már jó fogás a bringád és keresnek mást. Nyilván ez adott helyszín, ráfordított érték és ízlés dolga is.
Itt látható a megoldás másik fele is, a hurokkábel. Ebből több vastagság, hossz létezik. Ezt a hurokkábelt pedig átfűzheted az első keréken, a másik felét meg az u-lakaton. Kb. így néz ki:
(hátul elég a felnit megfogni a háromszögben, mert úgysem lehet a kereket átfűzni a hátsó villán)
Ezt így feltenni-levenni fél perc és fogod a vázat + két kereket és a tolvajokat ezzel el is riasztod (akik sajnos elmennek keresni egy könnyebb fogást) Kockázatosabb helyeken érdemes lehet rászánni azt a fél percet.
Ha a nyerget is félted, egy ilyen kisebb kábellel azt is oda tudod fogatni az u-lakathoz:
Aldi eőtti 10 percre a legegyszerűbb, legolcsóbb sodronyzárat használom. Nem sokat ér, de legalább látszik, hogy van valami.
Ha messzebbre megyek, ahol hosszabb időre magára hagyom a bringát, akkor viszem a láncos, műanyaggal bevont, hosszabb zárat. Jó nehéz. :( Ha még így is bizponytalan vagyok, akkor mindekettőt használom, egyik elöl, másik hátul.
Pedig olcsó bicajaim vannak, főleg a szaladgálós, nagy veszteség nem érne ha elvinnék, de azért rosszul esne ha csak a hűlt helyét találnám. Őszintén szólva, eleinte ilyen pár perces boltba beugrásokhoz nem is zártam, de amióta többször megkérdezték, eladó-e, azóta mindenhol lakatolom. :)
Slime defektgátló folyadék van mindkét biciklimben (az első defekt óta), ez nagyon megérte, mert biztos hogy beszedtem már azóta pár lyukat, de így csak hazaérve szoktam észrevenni a keréken egy kis zöld maszatot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!