Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Kerékpárhoz milyen fajta...

Kerékpárhoz milyen fajta zárat kellene venni ami biztosabb védelmet nyújt?

Figyelt kérdés
illetve milyen defekt elleni védelem van most? halottam olyasmiről is hogy valamivel feltöltik a gumit vagy van a régi ragasztós megoldás.

2023. ápr. 15. 12:03
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%

Többféle defektvédelem van:

- maga a külső gumi defektvédett, erős, átszúrhatatlan betét van benne (emiatt általában nehéz és vastag)

- a külső és a belső közé lehet tenni defektvédő szalagot

- a belső fel van töltve defektjavító folyadékkal, ami eltömíti a keletkező lyukat

- a belső ki van hagyva és a külső van feltöltve defektjavítóval (ehhez speciális felni és speciális, tubeless külső kell)


Egyik sem jelent teljes védelmet. A defektjavító folyadék 3-5mm-es réseket tud maximum eltömíteni, ideális körülmények között. A defektvédő betétek pedig nem mindent állítanak meg, pl. akáctüske vagy királydinnye átmegy rajtuk.


Zárakhoz nem tudok hozzászólni, én sosem hagyom ott sehol a biciklit. A tesztekben azt olvastam, hogy kétféle zár van: amit 5 másodperc feltörni és amit 5 perc feltörni. Feltörhetetlen zárat még nem csináltak.

2023. ápr. 15. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
Akkus flexet is használnak vagy betonacél vágót ,szervezettebbek az utcán ráállnak a kinézett bringára platós vagy egyterüből kipattanak lemetszik beteszik a kocsiba és ennyi . Gangról tárolókból elbugázzák ha feltünő helyen àll . Lakásban és munkahelyen ha lehet zárt megfigyelt helyen tárold a komoly értékes gépet .
2023. ápr. 15. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 TR75 ***** válasza:
69%

U-lakat lezárni.

Tannus Armour defekt ellen.

2023. ápr. 15. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 Alex Fly ***** válasza:
2023. ápr. 15. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

2:

Ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem számít a zár, a bringatolvajok többsége nem profi. Sok százezres vagy milliós bringát én sem hagynék sehol, de városi szaladgálóst lezárom, mert ha nem tenném, bármely alkalom szülte tróger tolvaj ellophatná.

2023. ápr. 15. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

3:

Én kipróbáltam a Tannus Armour-t és mindenkit lebeszélnék róla. Rátenni eleve baromi nehéz, aztán nagyon nem úgy viselkedik a kereked kanyarodásnál, ha ilyet használsz. Lehet, hogy biztosabb, mint egy defektvédett külső + önjavító belsó kombináció, de utóbbi legalább nen jár hátránnyal használat közben, illetve ha az Armour mellett is mégis defektet van, méretes szívás lesz leszedni a külsőt, cserélni a belsőt.

2023. ápr. 15. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

Nekem ilyen típusú hajtogatós lakatok van, ezek elég jók: [link]


Én az előző bringámmal folyton defektet kaptam, a defektvédett gumi, és a legjobb felniszalag ellenére is.... Rákérdeztem a szervizben erre a folyadékra, azt mondták parasztvakítás, nem ajánlják.

2023. ápr. 15. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
68%

Bemásolom a Slime tapasztalataimat:


A Slime előnyei

A tüskeverte lyukakat eltömíti (tehát nem ragasztó és nem is kell külön beragasztani amíg nyomás alatt van) tucatnyi lyukat is megfog úgy, hogy csak néha látsz egy zöld foltot a futófelületen és vidáman mész tovább nyomásvesztés nélkül. Ha egy tüske benne marad és cseszteti, akkor nem tud tömíteni és a belső elvérzik. Érzésem szerint a porózusságon is segít. Erdőn-mezőn tekeréskor nagyon hasznos, sacc/kb. az utóbbi pár évben 100 terepi belső cserét biztos megspórolt nekem.


Hátrányai:

Mivel vizes anyag, a szelep közepes idő alatt (hónapok) eloxidálódhat, emellett a Slime néha el is tömítheti a szelepet, ekkor nem lehet pumpálni rendesen, se leereszteni rendesen (ugye miért pont a szelep réseit ne tömítené el, ha pont ez a dolga : )) Ilyenkor vagy cseréled a 70 Ft-s szelepet, vagy vízben át is moshatod. Mivel nem ragasztó, ha a gumi teljesen leereszt és több lyuk van rajta, akkor nem lehet felpumpálni, mert a meglazult lyukak már ereszteni fognak. Sok lyuk esetén a foltozás meg már amúgy is gazdaságtalan, tehát irány a belső csere (oké, csak Slime nélkül ekkor már végigszoptál volna jópár belsőcserét)


Nem direkt hátránya, de tudni kell: a hasadást csak kis méretig fogja meg, tehát terepre érdemes pótbelsőt vinni. Emellett is egyszer egy külsőt is átvágó zúzott kő vágását is megfogta úgy, hogy napokig kemény maradt a gumi. Én évek óta használom a Slime-t és a túrákra is viszek tartalékba két db Slime-vel töltött gumit, de az utóbbi pár évben nem kellett a terepen cserélnem.

Szóval szerintem zseniális cucc, hátrányai mellett is királydinnyés, akácos, egyéb tüskés terepeken aranyat ér.

És az indulás utáni időben még nem teljes a védelme, kell vele menni, hogy szétterüljön a folyadék.


Szóval a 7. válaszoló szervízében nem nagyon ismerik a témát vagy inkább szeretnek minél több belsőt eladni.

2023. ápr. 16. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

Lakatolásról is egy régebbi válaszom:


Egy alkalmi, arra járó tolvaj ellen bármi megvéd, hisz az csak megfogja a lezáratlan bringát és elmegy vele. És nyilván nem azonos a kockázat egy Aldi előtti 10 perces lezárásnál meg pl. egy vasútállomás mellett egész napos zárás esetén.

Érdemes a megfontoltabb tolvajt egy komolyabb lakattal vagy zárási móddal el is riasztani. Tehát ne csak a vázat zárd, hanem a kereket/kerekeket is.


Vagy máshonnan megközelítve: ne csak az első kereket kösd oda, hanem az egész bringát.


Ha 1 db u-lakatot használsz, akkor azzal a hátsó kereket kösd ki a tereptárgyhoz a hátsó váz-háromszögben. Ezzel fogod a vázat és a hátsó kereket. Városi körülmények között általában lehet találni ilyet kikötöhelyeket, áruházak előtt szinte mindig. De ajánlott nem „mini” u-lakatot használni, hanem nagyobb méretűt, pl, ilyet:

[link]


Ha gondosabbak akarsz zárni, akkor egy u-lakat + sodrony kombinációval le tudod zárni a vázat és a két kereket. Ha mellé veszel egy kisebb sodronyt, akkor befűzheted a nyereg pálcájába is, így azt is jóval nehezebb meglovasítani. Így a megfontoltabb tolvajoknak sem lesz már jó fogás a bringád és keresnek mást. Nyilván ez adott helyszín, ráfordított érték és ízlés dolga is.


Itt látható a megoldás másik fele is, a hurokkábel. Ebből több vastagság, hossz létezik. Ezt a hurokkábelt pedig átfűzheted az első keréken, a másik felét meg az u-lakaton. Kb. így néz ki:

[link]

(hátul elég a felnit megfogni a háromszögben, mert úgysem lehet a kereket átfűzni a hátsó villán)

Ezt így feltenni-levenni fél perc és fogod a vázat + két kereket és a tolvajokat ezzel el is riasztod (akik sajnos elmennek keresni egy könnyebb fogást) Kockázatosabb helyeken érdemes lehet rászánni azt a fél percet.

Ha a nyerget is félted, egy ilyen kisebb kábellel azt is oda tudod fogatni az u-lakathoz:

[link]

2023. ápr. 16. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
100%

Aldi eőtti 10 percre a legegyszerűbb, legolcsóbb sodronyzárat használom. Nem sokat ér, de legalább látszik, hogy van valami.

Ha messzebbre megyek, ahol hosszabb időre magára hagyom a bringát, akkor viszem a láncos, műanyaggal bevont, hosszabb zárat. Jó nehéz. :( Ha még így is bizponytalan vagyok, akkor mindekettőt használom, egyik elöl, másik hátul.

Pedig olcsó bicajaim vannak, főleg a szaladgálós, nagy veszteség nem érne ha elvinnék, de azért rosszul esne ha csak a hűlt helyét találnám. Őszintén szólva, eleinte ilyen pár perces boltba beugrásokhoz nem is zártam, de amióta többször megkérdezték, eladó-e, azóta mindenhol lakatolom. :)


Slime defektgátló folyadék van mindkét biciklimben (az első defekt óta), ez nagyon megérte, mert biztos hogy beszedtem már azóta pár lyukat, de így csak hazaérve szoktam észrevenni a keréken egy kis zöld maszatot.

2023. ápr. 16. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!