Milyen kerékpár lenne ideális a számomra?
Nyáron vennék egy kerékpárt, ha úgy sikerül, ahogy tervezem.
Első komolyabb “bringa” lenne. Túrázni szeretnék vele, kis és/vagy közép távolságban, azt szeretném, hogy terepen és aszfalton is egyaránt állja meg a helyét. Nem tervezek vele hegyet mászni, de bírjak menni erdős részeken is.
Igazából ötletem sincs milyen árkategóriában érdemes nézelődni így első bicikli esetén. Szóval a kérdés az lenne, hogy milyen fajta lenne a fentiekre alkalmas és mennyi pénzért.
200-250 ezer Ft-ra gondoltam. Használtan vagy újonnan érdemes keresgélni?
Milyen márkákkal érdemes “szóba állni”?
19/F
Cross trekkinget vagy 29-es túramontit vennék. A trekking kicsivel könnyebb és fürgébb lehet, a monti pedig kényelmesebb rossz úton.
A keretből inkább a használtak között nézelődnék. Shimano Alivio, Deore váltás, hajtás alkatrészek és hidraulikus tárcsafék alá nem adnám. Mechanikus tárcsafékből kevés típus van, ami jó. Én fékből is a Shimanot részesítem előnyben.
A #1 által linkelt kerékpárt vásároltam (pontosabban annak eggyel jobb változatát, a 900-ast) használtan 150 ezerért egy héttel ezelőtt, úgyhogy szerintem érdemes átfutni a használtpiacot, mert szerencsés helyzetben 70-80 ezret is megspórolsz (az újkori vételár 35%-át kb.), miközben kb. ugyanolyan, mintha új lenne (de ha mégis van valami apró hibája, akkor még mindig mérföldekkel jobban jössz ki, mint egy új példánnyal).
Marketplacen van egy hirdető, aki Decathlonos kerékpárokat árul, vannak Rockriderek is, amelyek szintén tökéletesek lennének neked, egy Rockrider 540S kerékpárral (első-hátsó teleszkóp, hidraulikus fékek stb.) egészen biztosan nem lősz mellé, ez jelenleg 310 ezer, Marketplacen 200 ezer. Ha bővebben érdekel, akkor írj egy privátot és elküldöm a profilját az illetőnek.
Pont tegnap volt nálunk is téma és arra jutottunk, hogy monti. A cross trekking nehéz, aszfalton lassú, terepre nem lehet vele menni, mert szétesik. A fék, a teleszkóp és a váltás általában a leggagyibb rajta.
Egy normális monti könnyebb, minőségibb alkatrészekkel van szerelve és megfelelő gumikkal gyorsabb, mint a cross trekking. Ha pedig a sebesség a cél, akkor az országúti mindkettőt messze veri. Egy 29-es hardtail tökéletes túrázós társ. Fully-t (első-hátsó teleszkópost) ne vegyél, mert ennyiért abból nem kapsz normálisat és teljesen felesleges is. Az komoly terepre való, a többi helyen csak feleslegesen veszik el a hajtási teljesítmény.
Egyetlen előnye lehet a cross trekkingnek, hogy táskákat lehet rá pakolni, tehát ha több napos, sátras túrákra akarsz menni nagy csomagokkal, akkor valóban az lehet a jó választás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!