Ez jó kerékpár ennyiért e célra?
Eddig fitness és túrakerékpárjaim voltak, most szeretném az országúti műfaját is megismerni. Egyelőre kiegészítő bringának szánom, amit a távol élő szüleimnél (hegyvidék) használnék, évi 800-1100 km-re, aztán a későbbiekben majd meglátom.
Köszönöm, de használtat semmiképp sem akarok venni.
Ezzel nem fogsz megtapasztalni semmilyen országúti élményt. Ez egy fos. Tourney váltó a legalja trekkingeken szokott lenni. Ráadásul az 53/39-es hajtóművel egy kisebb dombon se tudsz felmenni, nem hogy hegyvidéken biciklizni. Ezért a bicikliért a 60 ezer is sok lenne, nem hogy 160...
Kicsit hozzáteszel, Decathlonban 200-ért kapsz Triban 120-at Sora szettel, ami fényévekkel jobb. Vagy használtan 150-ért valami Sora-val szerelt 3-4 éves gépet.
#1 Bocsi az off kérdésért, örülök ha válaszolsz, én nem nagyon értek hozzá. Mit jelent pontosan a hajtóműnél a szám? A jelenlegi elsődleges bringámnál a hajtómű 28/38/48t, ezzel a magyarországi emelkedők nem jelentenek extrém nehézséget. Ez mivel másabb?
Illetve itt van ez a jobban, Sorával felszerelt darab, 50/34T hajtúművel, ez alkalmasabb lehet? Vagy ennél is jobb a Triban?
#2!
De a mostani bringádon van egy 28-as tányér is.
A 39-es kistényér a 21-es legnagyobb lánckerékkel nagyon nem hegy-kompatibilis. (A kommentedben lévő linken meg elrontották a hátsó sort. Oda is a hajtóművet írták.)
Hol van ez a hegyvidék?
39-26-tal még lazán fel lehet tekerni Dobogókőre, de pl. Pilisszántó tetején és utána a Szántói-nyereg felé tolni fogod, ha évente csak 1000 km körül tekersz.
A 39-21 pedig tényleg csak a vasúti töltésekre lesz jó.
#4!
OK, de ha Dobogókőre kistányéron mentél fel a mostani bringáddal, a kinézett úgy bringát tolni fogod egy hasonló emelkedőn.
Közben rájöttem, hogy hülyeséget írtam. 3-as rendszerű volt az a bringám, amin 26-tal végződött a sor, tehát nem 39-26-ben mentem, hanem jóval könnyebben, talán 28-26-ban. Tehát a 39-21-hez, de még a 39-26-hoz is nagyon-nagyon erősnek kell lenni, hogy hegyre menj vele.
A Sora-s már jobb, de az meg drága. És nem tudjuk a hátsó lánckerék kiosztást. 50/34 elöl, hátra jó lenne egy 11-34-es, és akkor van 1:1 áttételed mászáshoz, ami már kb. mindenhova jó Magyarországon.
A Torpedal amúgy már ránézésre is inkább a teljesítményre lett kihegyezve, nem a kényelemre. Ha versenyezni akarsz, akkor oké ez a vázgeometria, de ha csak tekerni, kirándulni, akkor ez kényelmetlen lesz (nagyon előre kell dőlnöd). Ebből a szempontból is jobb választás lenne a Triban, az endurance geometriás, feljebb van a kormány, hosszabb távokon kényelmesebb.
Huhh, hát én ezt a típust nem ismerem, de Csepelt soha többé... Nekem egy Royal-om volt, még egy olyan kényelmetlen bringát nem éltem... Ütött, vert, mindenem fájt rajta állandóan, azt is megéreztem ha egy homokszemen átmentem.
Eladtam, vettem egy vintage outit, ami ugyan abból az acélötvözetből készült, ugyan az a méret, olyan kényelmes mintha egy fotelben ülnék...
Mondom, az adott típust nem ismerem. De akkora csalódás volt nekem a Csepel, hogy tényleg soha többé. Valami náluk nagyon félrement... Szerintem a vázakat nem úgy tervezik, hogy jók legyenek, hanem hogy szépek. Mert ez az egy dolog szólt a bringa mellett, hogy szép volt.
Ja, és egy rakás alkatrészt le kellett cserélni egy éven belül. Gumikat kapásból, tönkre ment a nyeregcső, nem a fékrendszerhez passzoló fékkar volt rajta, a nyereg ülhetetlen... Borzalom volt.
Ennek ellenére nagyon népszerű bicó, gondolom mert jól néz ki, és mert a városban 5-6 km-re még így is megteszi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!