Bármilyen régi, vagy külföldi bringát fel lehet újítani, vagy meg lehet javítani szakszerűen? Kapni mindent hozzá?
Nálunk a garázsban van olyan bicikli, amin az első fék a gumihoz nyomódva fékez. Szerintem ehhez például már nincs alkatrész.
A másik tipikus probléma a 630-as kerékméret. Nem tudom, most mi a helyzet, de régebben nem nagyon volt ekkora méretű alufelni, ha meg 622-est teszel bele, akkor szívás van a fékkel (össze lehet hozni, de kompromisszumos).
Bőven nem.
Vannak technologiák amik 2-3évet élnek,ennyi idő alatt kijönnek a hibák és ezek olyanok is lehetnek amivel nem érdemes szorakozni,hagyják a feledés homályába veszni. (Dual control,octalink) nem találsz hozzá semmit,ha mégis az is megdőglik hamar.
És ez mindenre igaz.
Növekednek az átmérők,távolságok,stb. Ès az alkatrész gyátok igazodnak hozzájuk. A régebbi cuccok meg elfogynak.
Az új meg nem passzol.
Persze ha időd és értesz hozzá,akkor összelehet vadászni és utána házasítani mindent,de nem biztos hogy érdemes.
#2!
Dual Controlhoz csak egy fékkar kell, a váltók, fékek ugyanazok, mint más esetben. Amúgy a váltókar szokott legkevésbé meghalni.
Az octalink sokkal tovább élt, mint 2-3 év. Mindig tudtam venni octalinkes monoblokkot, de tény, hogy most már a jobb bringákat integrált hajtóművel szerelik, az ócskákat meg négyszögessel.
De alapvetően egyetértek.
26-os montiba minőségi, nem tapered villát szeretni szinte lehetetlen. És akkor még a fékről nem is beszéltünk.
Ugyanez igaz pl. a V-fékes, nem tapered trekking villára. Ha találsz, akkor sokkal gyengébb minőségű lesz, mint az eredeti, de közben sokkal drágább is.
NEM.
Van egy csomó műszaki részlet, alkatrész, amihez már nem tudsz pótlást szerezni.
Bármihez nem lehet kapni alkatrészt. Sokféle szabvány van. Sokféle irányzat. Gyártottak 1992-tól 1998-ig valamit egy országban és aztán soha többet olyant sehol. Talán még egy profi esztergályos is csak 3 xanax szárazon történő lenyelése után merne nekiállni bármit elkészíteni hozzá. Aranyárba'. Franciák, olaszok ahogy az autóipadban, úgy a kerékpáriparban is alkottak olyanokat, hogy olyant kitalálni sem lehet.
Még ittho. is nagyon komolyan be lehet copni... Nekem octalinkes hajtóművem, monoblokkom van amit 2-es írt. Nincs semmi már hozzá. Ha elkopik cserélhetem az egészet. De legalább a vázban a csapágyház szabványos, tehát kapok hozzá majd alkatrészt. De ha az sem lenne szabvány méret, akkor kb az egész kerékpárt dobhatnám ki a kukába.
Szóval alaposan utána kell nézni, meg kell tapogatni, méregetni hogy mit vesz az ember. És még a vásárlás előtt megnézni hogy tud-e hozzá szerezni mindent.
Ha tud, akkor mindenből azonnal 2-3 darabot kell venni, hogy maradjon tartalékba! :D
A multkor volt fenn 12500ft egy bringa az eléggé fillèr a 250hez képest.
Amugy mikori bringákra gondolsz?
Mert mi válaszolók egyértelműen 20+ évesekre aszociáltunk.
Egy 3-4 7éves bringával még lehet kezdeni elégsok mindent.
Akarat és kapcsolatok kérdése, sokmindent amire itt pl sokan rávágnák, hogy NEM, valójában az új alkatrész árának töredékéért le lehet gyártatni pl egy ügyeskezű nyugdíjas esztergályos/maróssal…
Legutóbb pl apukám régi ruszki bringályába csináltattam egy komplett teljes középrészt négyszögtengellyel az ékes helyére, én megrajzoltam cad-ben, beméreteztem szépen, kinyomtattam, ismerős esztergályos meg cserébe egy tálca ursus black sörért romániából legyártotta nekem… tökéletesen működik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!