A láncot hány kilométerenként érdemes tisztítani és olajozni?
Évente 1-2x amikor elrakom (előveszem,)a bringát.
Leveszem,nagynyomásuval kicsapom.
Megfujkálom valamilyen oldószeres spray-al.
Hagyom hogy +száradjon aztán szemenként olajozok.
Ha valamilyen oknál fogva télen is gurulok akkor után áttörlöm.
És tavaszal megismétlem.
Ja bocsi, ez használat függő. Km-ben nehezek kifejezhető.
Ha csak városban mész jó időben akkor évekig elmegy anélkül hogy ránéznél mondjuk 4000km-et.
Ha télen is nyomulsz (régen hóban is) akkor 1000köröl megeszi a láncot az időjárás.
Erre nem lehet egzakt választ adni. Ez sok mindentől függ: mennyit használod, milyen intenzitással, milyen körülmények között...
Lehet hetente, de akár évente is.
Igény szerint. Mármint a lánc igénye szerint. Nagyon durva varacskolás vagy poros, homokos terep esetén 30-40 km után is kellhet a karbantartás. De a városi bicajommal elmegyek 300-400 km-t is különösebb kenés nélkül (megfelelő időjárási körülmények között). És természetesen attól is függ, hogy mivel kented. Ha valami vékony műszerolajjal azt hamar kiveri magából a lánc. A szintén vékonyka sprés megoldások jók lehetnek 20-100 km-ig. Poros környezetben volt, hogy 20 km után hallottam a láncot, hogy kéri a kenést. Figyeld a hangját és figyeld a váltást. Ha elkoszolódik a lánc megváltozik/nehezebb lesz a váltás. És persze ránézve is látod ha cseppköveket idézve burjánzik rajta a retek :D
Régebben ezt az olajat használtam:
Mostanában meg átálltam a láncfűrészekhez való láncolajra (nem motorolaj!) Ez jó vastag, nem veri ki a lánc magából, tartósan benne marad.
Vannak a waxok is, annak is érdemes utánanézni. Azt még - lustaság okán - nem próbáltam.
Ez a kenés ilyen hitvita jellegű, mindenki aki kicsit is többet teker a bótbajáráson túl és van egy kis műszaki vlnája és legalább az alapvető karbantartást otthon elvégzi, az kifejleszt magának egy saját módszert ami neki bejött, jó.
Kétféle kenést alkalmazok:
Amikor már régóta használom a láncot, akkor kimosom teljesen benzinben, kifúvatom, kiszárítom és beáztatom olajba hogy teljesen ellepje és várok néhány órát, hogy jól megszívja magát. Aztán felakasztom és hagyon, hogy kicsepegjen a felesleg, letörlöm a felesleget és mehet a kerékpárra.
Két ilyen drasztikusabb tisztítás/kenés között többször is letörlöm alaposan a koszt (lánckerekekről, görgőkről is) és minden láncszemre csepegtetek olajat.
WD40-et felejtsd el, ha bárhol is olvastál esetleg róla!
Én épp most pucolgattam meg alaposan a városi bicajomat, mert egyre pontatlanabbul váltott, folyton lejjebb dobálta a láncot és már kicsit "kerregett" is közben.
Olajozni akkor szoktam, ha nagyon megázott vagy lemostam. Én nem tudom leszerelni az egész láncot, nem értek hozzá, annyira szoktam lepucolni, amennyire hozzáférek. Hát, most alaposan megnéztem, és a fogassor közei tele voltak beleragadt "koszcicákkal". :( Fogpiszkálóval és ecsettel kotorgattam ki belőle, fél méteres körzetbe repkedett a mocsok... Pedig szinte csak aszfalton használom, rövid utakra, (de ilyen rossz időben is) és kefével szoktam letisztítani.
Utána újra lezuhanyoztam, szárazra töröltem és a láncot megolajoztam.
Most úgy néz ki a fogassor, mintha új lenne és itt a szobában, álló helyzetben szépen, hang nélkül vált. Majd az utcán kiderül, hogy valóban megérte-e a küzdelmem.:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!