Mennyire igaz az alumínium váz kifáradás?
beszéltem munkatársammal hogy szeretnék venni kabon kerékszettet a cannondale topstone bicajom alá. 4 éves már. Azt mondta nem érdemes ennyi pénzt kiadni egy kerékre alu vázba, úgy is lassan szétnyílik mivel elfárad az anyag. Vegyek inkább egy karbon vázat ebből a pénzből. Belegondolva logikus, súlyra kb ugyan ott leszek. Valóban ilyen nagy probléma tud lenni az alumínium kifáradása? Így elgondolkodtató melyikbe érdemes pénzt rakni.
Ti hogy csinálnátok?
" mindenféle trükkökkel próbálnák valahogy emulálni a szükséges rugalmasságot. "
Milyen trükköket szoktak alkalmazni?
@11: van sok: változó falvastagság, körtől eltérő profilú csövek, hajlítások... stb. És persze ma már szinte elképzelhetetlen egy kerékpár rugalmas kerékfelfüggesztés (rugós villa/teleszkóp, hátsó rugózás) nélkül, ami a váz rugalmasságának hiányát jelentős részben kiküszöböli.
Mindezt egy jó acél- vagy titánváz alapból tudja...
Van egy aluvázas montim amit 2004 óta napi használatban nyúzok, egy magellan polarx tabletopkapott már hideget meleget, esőt, fagyot, rongyoltam bele rendőrautóba vele úgy, hogy másnap ébredtem a kórházban, vertem oda számtalan padkának, urottam le 6os lépcsőről éveken át napiszi ten, ugrottam fel 5- öslépcsőt napi szinten éveken át, verettem a velencei hegységbev, bakonyban, zúgtam le sziklafalon úgy, hogy a kerék kettétörött én meg hála isten vízbe estem...
Alumínium, és semmi baja... illetve egy balya van, 26osak a kerekek amit mióta tavaly végre kipróbáltam egy 29ert, sajnos nyugdíjaztam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!