Milyen kell legyen egy hidraulikus első fék?
Nem szabadna tudnod tövig behúzni. Akkor levegős vagy vasra koptak a fékbetétek.
Olyannak kell lennie, hogy a kar egy állásnál felkeményedik és onnantól már gyakorlatilag már nem is a kar mozgásával megegyezően nő vagy csökken a fékerő, hanem a karra a kezeddel átadott erő közvetlenül hat a féktárcsára, mivel a fékfolyadék összenyomhatatlan. És bizony ha elég jó a féked, be vannak kopva a betétek, szárazak, tiszták akkor lehet vele olyant satuzni mint állat.
Ez több tényezős dolog azért. Először is a fék és fék közt óriási különbség van. Aztán az sem mindegy, mekkora tárcsával, milyen betéttel használod. A blokkoláshoz szükséges fékhatás nagyon változik az útfelülettől, gumitól és a súlytól függően, na meg attól is, hogy hogyan fékezel, közben hogyan helyezkedz el a bringán.
Általánosságban a belépő kategóriás fékektől nem lehet elvárni, hogy egy nehéz bringás alatt képesek legyenek jó tapadás esetén a maximálisan levihető fékerőt elérni. Az sem ritka, hogy gyengébbek mint egy átlagos V-fék.
4: Nem mondanám. Régi Deore V-fékem erősebb, mint a Sram Rival HRD 160-as tárcsával. Igaz, nem gyári betéttel, de valami Zoggie vagy miféle 2000 Ft-os van benne. A Sramban meg SwissStop méregdrága betét van.
Régi shimanom, talán M315-ös szintén gyengébb. A V-fék sokkal nagyobb kerületen fog, ez nagy előnye.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!