Milyen kerékpárt vennétek mondjuk 100.000 Ft-ért? (lent a többi)
Egy zsír újat, mondjuk egy 21 sebességes Csepel Landridert vagy használtan egy komolyabbat, mondjuk Trek 7.2 FX-et vagy valamilyen eredeti árán 250-et érő trekking kerékpárt?
A cél: napi használat, főleg aszfalton, napi 20-30 kilométer, települések között is, minden évszakban. De ne haljon meg, ha véletlenül földútra tévedek vele....
Nekem újonnan vett Csepel Landriderem van lassan egyéve, egy lassan 20 éves Merida trekkinget cserétem le.
Nekem nem a 21 sebességes, hanem a 3 sebességes agyváltós, ha nem durva a domborzat amerre jársz, akkor inkább ezt ajánlom, az árkategóriában megbízhatóbb.
Masszív, de nehéz váza van, a fő dolgok elfogadható minőségűek, de amiket ráaggattak extrákat, pl. lámpa, sárvédő, azok gagyik. Én napi 2*9 km-t megyek munkába-munkából, illetve még esténként egyetemre járok vele, ami plusz 1-2 km ezen felül, illetve alkalmanként kerékpár túra. Kompromisszumos megoldás, de megteszi. A Decathlonosok mellett az egyik legolcsóbb új bicikli, amit még érdemes megvenni.
De a Decathlonosok gagyi anyagból vannak szerintem, annál minden Csepel jobb.
Ez akkor acél vázas, ami neked van ugye? Nem hiányzik az alu?
Azért nem hiányzik az alu, mert az előző bringám, az említett trekking Merida nem volt könnyebb az olcsó aluvázával, mint a Landrider.
Igen, ilyenem van, csak az agyváltós változat.
Decathlonos sincs jellemzően gagyi anyagból, nem szétesősek azok sem, de ilyen áron egyébként ott sincs jobb. Mondjuk akkor, mikor tavaly vettem a Landrideremet, Decathlon konkrétan ki volt fosztva, ez meg készelten volt az egyik bringaboltvan.
Nekem egy Sixteam Ram EF50 warrior XC montim volt, csak sajnos ellopták.... Az is acélvázas volt, mégis ment, mint a disznyó. :D
De arra gondoltam, hogy valamiféle trekking vonalon kellene mozduljak.
A súlynak akkor van jelentősége, ha sokszor kell megállni-elindulni és cipelned vagy tolnod kell a bringát. Ha mondjuk minden nap lépcsőzni kell, akkor 4-5 kg is számít. Én ezért használom egyre kevesebbet a nehéz acélvázas trekkinget, pedig egyébként jobb állapotú, mint a régi alu városim.:(
Nézegettem én is a Landridert (használtan), de nekem túl robusztus volt a kinézete, szinte mint egy motorkerékpár, úgyhogy letettem róla.
Egy ős országútit, pl bianchi caurus, persze attól függ milyen a felszereltsége, nekem caurus 907van vagy 937nem tudom már a pontos számozást mert át van festve shimano exage 500szettel szerelve mikor vettem 3 éve hiába közel 30éves bringa, 0kopás van a hajtásrendszeren, német lomis bringa volt, gondolom a garázs egyik sarkából tolta a másikba egy középosztálybeli német az elmúlt 30 évben.
Amúgy 40.000 ropogós pénzbe került, tökéletesek a váltók még hegymenetben is tökéletesen gond nélkül teszik a dolgukat…
Tessék csak egy félperces keresés eredménye… szépséghibája a színe meg a 26os kerékméret se áll jól egy trekkingnek, de felszereltségben és minőségben fényéveket ver egy új csepelre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!