Megéri darabonként 20-30 ezer forintos csúcs külső gumikat venni MTB-ra?
Nagyon sok helyen hallottam már, hogy a legfontosabb alkatrész a biciklin a gumi, mivel hogy az az egyetlen egy alkatrész, ami érintkezik a talajjal. És sokan mondták, hogy két jó gumi tud a legnagyobb fejlesztés lenni egy biciklin.
Ha drága gumit veszek, akkor tényleg jobban fog viselkedni a bicikli az úton, terepen?
nem,ez sarkítás.
az való igaz,hogy sokat dob a dolgon,de nem csak ez. igazából ez a legköltséghatékonyabb "tuning". Bármi mást cserélsz, azt jóval drágábban tudod véghez vinni.
2jó kerék:agy,küllők,felni, és gumi na az már jelentős amatőrök számára is érezhető különbséget eredményezhet.
illetve úton terepen.a 2hely különböző tulajdonságokat kíván meg. ami úton előny az terepen hátrány és fordítva ami,terepen előny az úton hátrány.
itt van a pufigumi (fatbike) "divat" mindenki szajkózza,hogy aszfalton is mekkora király! nyilván,ha 60ezret kidobott az ablakon akkor nem mondja,hogy egy rakás szar. De ettől függetlenül az. mert az a gumi a sivatagba való vagy a hómezőre nem a belvárosba.
És nem véletlenül van az országútisoknak vékony gumija.
tehát a jobb gumival jobb leszel az úton vagy a terepen,de mindenhol nem.
illetve biztosan tekersz te annyit,hogy megérje cserélni?
500km határ eset.én még nem vennék ennyiért gumit. keresnék szebbet jobbat,de olcsóbbat. és ha jövőre is megmarad a szenvedély akkor cserélném a gumikat.
mit használsz,és mekkora a terep-út arány?
sajnos (vagy szerencsére nem ismerem). én havi1000 km körül maxxis-t használtam 2" larsen tt-t.
gyakorlatilag mindenhová jó volt.
Ezeket a gumikat akkor tudod leginkább kihasználni, ha tubeless ready a felnid, tehát meg tudod szerelni belső nélkül. Egyébként sokat számít egy jó gumi, de ár/érték arányban nem éri meg, hiszen nem tartós beruházás, elkopik. Ha a bringa is olyan kategória, akkor kár lebutítani ócska gumival. Viszont egy alap gépből nem lesz egy gumitól sokkal jobb bringa.
Én azt tapasztaltam, hogy az olcsó gumik hamar elöregednek, ebben általában jobb egy drágább. Amit nyersz, az némi forgó tömeg és gördülési ellenállás csökkenés. Ezen kívül a jobb minőségű szerkezet lágyabb oldalfalat eredményez, ami a gördülési ellenálláson kívül a komfortot is javítja. Nem fog annyira rázni. Számomra ez utóbbi az, ami miatt pl. egy gravelra megéri drága gumit venni, mert ott kritikus a rezgéscsillapítás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!