Megérheti építeni egy biciklit?
Szeretnék egy outit venni, nagyjából 150-200 ezrem lenne rá. Használtakat néztem, de az utóbbi pár napban elkezdtem gondolkozni azon, hogy össze kéne rakni magamnak. A bökkenő csak annyi, hogy sosem csináltam még hasonlót.
Pénzben megérheti? Tehát 200.000-ből plusz a beleölt időből jobb bringa jöhet ki, mint ha használtan vennék egy menetkészt?
Nem akarok rosszszáj ízzel írni,de mire kell országúti bicikli?
Tán versenyző vagy?
Elárulom 200 ezres bringa annyi ér mint aluminium kábel egy áramos rendszerben.
Tán trekking érné meg,nem?
Az, hogy megéri-e, tőled függ.
Egy komplett kerékpár kevesebbe kerül, mint ha ugyanazt alkatrészenként vennéd meg. És akkor még össze is kell szerelni...
Használt gép esetében ez a különbség még nagyobb.
Ellenben ha te válogatod össze az alkatrészeket, akkor pontosan az igényeid szerint állíthatod össze magadnak a kerékpárt és nem kell kompromisszumot kötni illetve alkalmazkodni a gyártó koncepciójához; az a bringa po tosan olyan lesz, amit megálmodtál.magadnak. És ez sokszor megéri a felárat...
Ha még sosem szereltél kerékpárt, akkor ez egy érdekes kísérlet lesz...
Annyiból éri meg, hogy az alkatrészeket nem kell egyetlen helyről megrendelned, megvásárolnod, mindent ott vehetsz meg ahol a legolcsóbb. Így sokat lehet spórolni.
Viszont az összeszereléshez kell néhány szerszám is ami megdobja a költségvetést. Van néhány speciális szerszám amit meg kell venni. Kónuszkulcs, monoblokk behajtó, bowdenvágó, hajtómű lehúzó.
Az imbuszkulcs készlet, csavahúzókészlet, kombinéfogó, stb általános szerszámok ha nincsenek (egy férfinak ilyenek lennie kell otthon! :) ), akkor azt is venni kell.
(Nem ártana egy nyomatékkulcs is. Alu vázba - főleg gyakorlat nélkül - elég könnyű megszakítani a menetet és akkor bacarinthatod.)
Kereket egyben vennél, vagy fűznél? A fűzés/centrír, csapágy beállítás nem fog menni rutin nélkül. Ahogy a fékek és váltók beállítása sem.
Nem akarlak eltántorítani, jó dolog ha az ember maga rakja össze/szervizeli a biciklijét. Nagyon jó érzés tudni min ülök. De kell idő ahhoz, hogy megtanuld mit hogyan kell összerakni, beállítani.
Ja és ott van még a kompatibilisát is. Pontosan össze kell válogatni az alkatrészeket amik tudnak együtt működni rendesen. Nem úgy van az, hogy veszek egy M50-es láda alkatrészt aztán felrakom egy vázra. A fékkarnak a fékkel tudnia kell együtt működni, váltókarnál szintén. Nem mindegyik váltókar jó minden váltóhoz és nem minden váltó jó minden vázhoz, láckerekekhez.
Köszi a választ! :)
Magától a szereléstől nem félnék, lenne a családban, aki ebben segíthetne. Szerszámok terén a specifikus eszközökön kívül minden van.
Kerekek esetében szerintem egyben venném, a beállítás eltántorít.
És az utolsó érved az, amitől a legjobban félek, mi mivel kompatibilis és működik jól..
Építeni mindig drágább, mint venni.
Mivel a nagy gyártók nagytételben veszik az egyes alkatrészeket így nem kis kedvezményeket kapnak rájuk általában egyenesen a gyártótól...
Így egy eleve olcsón megépített/legyártott bicajra, ráteszik a saját hasznukat, majd kikerül a kereskedőhöz, aki szintén ráteszi a hasznát.
Míg az ha egyesével veszed meg az alkatrészeket, egyesévek minden ott a vám, az adók, a hasznok... soha nem hozol ki egy olyan felszereltségű biciklit építve annyiból, mint amennyiért ugyanazt egyben megtudnád venni...
Valamint 200ezres kategóriában eleve nem éri meg építeni, mivel ez eleve a legeslegalja alkatrészeket jelentené, bogy de országútiba egy normálisabb kerékszett kezdődik 200-nál... és akkor meg csak 2 kereked van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!