Mennyiben más egy agyváltós kerékpár?
Előrebocsájtom, hogy hobbi kerékpáros vagyok, télen nem megyek, egy évben 2500-3000 km-t megyek. Egy Giant Roam kerékpárom van, és soha nem is volt másik.
Szeretnénk elmenni egy több napos túrára, de a biciklik szállítását nem tudjuk megoldani, a helyszínen bérelnénk a kerékpárokat. Azt mondták rájuk, hogy "agyváltós, 7 sebességes" kerékpárok ezek.
Miben más ez, mint az én megszokott (3x9 sebességes, tárcsafékes) kerékpárom? Ne nevessetek ki, de ugye ez nem automata váltó? Ugyanúgy kell valami váltókarral vagy valamivel kapcsolni a kívánt fokozatot?
Illetve, mire számítsak? Nehezebb ezzel a kerékpárral tekerni? Lassúbb lesz, mint az enyém? Ha pl. egy adott emelkedőn a megfelelő fokozatban simán feltekerek az enyémmel, ezzel az agyváltóssal ez okozhat gondot? Eléggé dimbes-dombos terepről lenne szó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kézzel valtasz, de csak a hatsót. Általában marokváltós, a markolatot forgatod . Eleg lesz a 7 sebesség!
A normal mtb v trekking se 24 sebesseg valójaban mert nem minden egyes első lánckerékhezctudod az összes hatsó sebesseget valtani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nekem agyváltós van, de előtte láncváltós volt. Az enyém marokváltós, de régebben volt fel-le pöckös agyváltós bringám is, apámnak meg egy váltókaros volt, szóval ez is bármi lehet.
7 sebességes bőven elég a legtöbb helyzetre, persze függ attól is, mekkora lánckerekek vannak az adott bringán, de nem valószínű, hogy olyan nagy lenne za alap áttét, hogy a legkisebb fokozatban gond lenne egy-egy emelkedő az országúton, kerékpárúton.
A váltás annyiban más, hogy nyomás alatt nem tudsz váltani, szóval mikor váltasz, ne tekerj vagy legalábbis nagyon vegyél vissza, ugyanakkor egy helyben állva is lehet váltani, egyáltalán nem kell hozzá tekerni.
Bár bérbringánál neked nem számít, de a legnagyobb előnye, hogy nem kell foglalkozni a váltó karbantartásával, nem állítódik el, és több tízezer km-t bír javítás nélkül, de ha egyszer mégis elromlik, nem egyszerű javítani, házilag, szakértelem nélkül nem is fog menni, szervizbe kell vinni.
Hátránya, hogy nehezebb, illetve van némi veszteség a tekerésnél a láncváltóhoz képest, de nem jelentős, egy elhabyagolt láncváltónak már nagyobb a vesztesége.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!