50-50% terepre és országutra melyik kerékpárt választanátok és miért?
Ezt: [link]
vagy inkább egy gravil kerékpárt. Pl.: Cannondale topstone 4 vagy Cube Nuroad Pro.
Nem túl kemény terepről van szó.
Enyhe terepre inkább gravelt választanék. Ha nagyon gané, köves, gyökeres, traktornyomos földutakon mennél, akkor viszont jól jön a teló és a széles monti gumi. Máshol viszont hátrány az a plusz 3-4 kg és extra gördülési ellenállás.
Amúgy magam is meglepődtem, milyen helyeken mentem el gravellal. Csak a komfort nem minden terepen ideális.
Gravel. Esetleg azt is lehet tuningolni teleszkóppal (vagy pl. a Specialized Future Shock cuccával).
Ha fogad széles gumit, akkor alacsonyabb guminyomással nem kényelmetlen a gravel sem.
Egyetértek a 3-assal, meglepő helyeken elmegy a gravel.
A Cross Race még kényelmetlenebb lesz, mint egy gravel, mert az cyclocross. Azt kimondottan rövidtávú versenyekre tervezik, agresszív testtartásra.
Én idén neveztem több gravel túrára (pl. Balaton Bike Derby). Majd amikor ránéztem a piacra, elszörnyedtem. Végül megtartottam az országútit és vettem mellé egy hardtail montit. Ugyanis értelmes gravelt nem kapni, csak csillagászati árakon. Még a használtak is kétszer-háromszor annyiba kerülnek, mint egy jól felszerelt monti. 3-400k körül szerettem volna kihozni, de ennyiért gravelből otthon házilag összerakott szörnyeket lehet kapni vagy leharcolt darabokat. Szóval én idén montizni fogok a gravel túrákon. Aszfalton lassabb leszek, terepen valószínűleg gyorsabb. De a sebesség másodlagos, kirándulni megyek ezekre, nem versenyezni. Néztem sok filmet a korábbi rendezvényekről, azért az látszik, hogy ahol a gravelesek tolják a biciklit a 35-ös gumival, ott a montisok az 50-55-ös gumikkal simán feltekernek. Ez is lehet egy érv a monti mellett.
Az ideális megoldás egy olyan gravel lenne, ami fogad 50-es gumit, ahhoz vennék egy kerékszettet országútra, egyet meg terepre és elég lenne egy biciklit tartani. De a jelenlegi helyzetben ez utópiának tűnik sajnos legalábbis annak, aki nem szán rá milliókat.
Szerintem amúgy ha ilyenben gondolkodsz, fontosabb, hogy szélesebb gumit fogadjon, mint hogy milyen a váltás. Utóbbit tudod cserélni, előbbi viszont nem változtatható (esetleg csalhatsz, ha 650b-s felnit rá tudsz rakni, de ez sem általános ezeknél a bicóknál sem), és azért tényleg jobb a 45-50mm-es gumi még a döngölt földúton is, mint egy 37-40-es. Egy mikromintás vagy semislick külső ha szélesebb is, akkor is jobban gurul aszfalton, mint egy mtb.
Hát igen, a bringagyártók is felismerték a gravel trendiségét, meg is kérik az árát.
Külföldről esetleg tudsz rendelni 300000 alatt is, bár az amerikai márkák dominálnak, azok viszont nehezebben beszerezhetőek (én a Breezeremet Hollandiából rendeltem két és fél éve).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!