Mérhető különbség van a kőridőkben egy átlagos tengerszint feletti magasságon lévő bicikli pálya és mondjuk a La paz-i pálya között ami kb. 3700 méter magasan fekszik?
Csatlakozom az előzőhöz.
Az biztos, hogy a légellenállás javít, az oxigénhiány ront az eredményen. Hogy a kettő közül melyik erősebb hatású, az szigorúan a versenyző alkatától, edzettségi szintjétől és az edzettség minőségétől függ.
Nem véletlen, hogy a legtöbb 1 órás rekordot Mexikóban 1800-2300 méter magasságban érték el.
Tehát valószínűleg többet nyernek az alacsonyabb légellenállással, mint amennyit veszítenek azzak, hogy alacsonyabb teljesíménynél jön ez az anaerob küszöb.
#1!
Egyik iserősöm nem hitte el, hogy brngán mennyire számít a tömeg. Autóversnyél természetes volt szerinte is, hogy számít, de bringánál... BME-re járt, de hiába mondtam, hogy 1000 LE-nél kevésbé fontosak a grammok, mint amikor egy ember ereje adja a hajtást.
Ugyanez igaz az aero-ra is. Bringán 25 km/h felett kezded érezni a légellenállást. 30 felett már óriási különbség van aközött, hogy vezeted a sort vagy hátrébb tekersz. Sprintet nyerni előről szinte lehetetlen.
A Különbség az, hogy F1-ben nagyon kidolgozottak az aerok és minden századmásodperc számít. Bringán a légellenállást legnagyobb részét a bringás adja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!