Lehet sima bowdenházvégnek is használni, de nem az a fő célja.
Ez úgymond utólagos "tuningra" jó.
Sok régi bringán gyárilag végigvezetett bowdenházban fut pl. a hátsó fékbowden. A vázon csak a bowdenházat átvezető furatos szemek vannak hegesztve.
Így vagy másfél méter hosszú bowdenház nyomódik össze rugalmasan, amikor féket húzol, ez rontja a fékezésed erejét és pontosságát.
Jó hülye taknyos érzés is ilyen féket húzni.
Az újabb vázakon már olyan vezetők vannak, hogy a bowden csak kis szakaszokon van házban, közte szabadon, nincs akkora összenyomódás, jobb a fékerő, pontosabb a váltás stb.
Nézd a felsővázcső alját, ott szabadon van a bowden.
Na ez a kérdésben szereplő kütyü a sima, bowdenházat áteresztő vázvezetőből, ami az első képen van, csinál olyat, ami megállítja a bowdenházat a vezetőben, ott lehet a vége és onnantól szabad bowdened van, mint a második képen.
Sajnos erre a célra is xar.
Nem tartja a bowdenházat megfelelően párhuzamban a vázzal, ki tud fordulni oldalra, ezzel a bowden a kivezetésnél súrlódni fog az oldalra nyomódó hátban és ebben a vezető bigyóban, súrlódik, kopik, szakad.
Ez egy kicsit jobb:
Régen lehetett vázbilincset is kapni ilyen bowdenvég ütközős kivitelben, már neten sem létezik.
Ó, így már értem! Ismét csak köszi Wad! :-)
Ezen a képen az a két bowdenszál miért néz ki úgy, mintha nyonból lenne?
Teflonos?
Szerintem csak rá van húzva egy műanyag cső, hogy ne verje le a fényezést.
Én erre szívószálat szoktam használni.
Be is gyűjtök raktárra egy csomót, amíg még egyáltalán lehet kapni. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!