Hogy tud egy MTB szalajtani?










A hátsó agyban a racsni kikopott vagy törött.
Agycsere megoldja (alkatrészt szinte lehetetlen találni).
A kerékagy nem értem hogy tudna szalajtást okozni, a menetes racsnit eltudom képzelni hogy a belsejében lévő fogak megkoptak.
Monoblokk kiszedőm még nincs de megjegyzem amit írtál ha zavaróbb lesz a hiba szét fogom szedni.





Semmi köze hozzá a monoblokknak.
De abban sem vagyok biztos, hogy tényleg hátul fut a lánc a hátsó soron. Az első tányér is el tud fordulni a lánc alatt és észre sem veszed, hogy mi történt... ahogy észre sem vetted a kérdés alapján.
Valami elkopott.





A hátsó agyban lévő racsni egy belső fogazású koszorúból és az ebbe kapaszkodó kilincsműből áll.
Ez az egyik irányba forgatva összekapcsol, a másikban kiold.
Hajtásnál a lánckerék gyorsabban forogna mint a kerék, ebben az irányban zár - azaz a kilincsek belekapaszkodnak a koszorúba, és átviszik az erőt a lánckerékről magára a kerékre.
Gurulásnál a lánckerék áll (kevésbé vagy semennyire nem forogna), a kerék forog - mivel gördül az úton. A kerékhez képest ilyenkor gyakorlatilag a lánckerék hátrafelé forog - a racsni szabadon fut, ez a kioldott irány.
Ha a koszorú vagy a kilincsek kopottak, akkor nem zárnak össze rendesen, hanem pár fogat még ugranak előre mielőtt "összekapaszkodnának". Azt a pár fognyi ugrást érzed úgy, hogy szalajt a hajtás.





Általában simán beszárad a zsír a kinilcsműben és megfogja a kilincset, rugóstól, az meg úgy lustán ugrik be a helyére.
Sufnituning:
Egy flakon féktisztító, a racsnit pörgetve addig ereszted bele, amíg már nem folyik ki alul randa dzsuva, utána zsísprayvel ugyanígy kifolyásig megnyomatni pörgetve és kész.
Rendes javítás:
Hátsó lánckeréksor, szabadonfutó szétszed, kitakarít, újrazsíroz, összerak.





Wadmalacnak jár a pont. Annyival egészítenám ki, hogy bármi is a gond, lesz ott más is. Én inkább azt javaslom, hogy tegyél az egyik zsebedbe 15e Ft-ot nagygenerálra, a másik zsebedbe pedig 15e Ft-ot hajtás alkatrészekre.
Menj be egy boltba és mutasd meg a bringádat. Ha tényleg cserélni kell dolgokat, akkor egy olcsóbb bringán ez kijön 30e-ből. És lesz egy használható biciklid.










Ha vizuális alkat vagy, akkor itt egy kép, amin látszik a kazetta kilincsműve, amiről #5 és #6 beszélt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!