Milyen gyakran kell a biciklit szerelőhöz hordani, elég évente letolni egy átvizsgálásra, vagy sűrűbben szükséges?
100-150 km-enként tisztítsd-kend-töröld a láncot!
A váltógörgőkről szedd le az olajsarat!
1000 km után már érezhető a bowdeneken, hogy örülnek pár csepp kenésnek. Főleg a hátsó váltó előtti rész. Hátul felváltasz a legnagyobbra, majd tekerék nélkül leváltasz a másik végállapotra. Ilyenkor kilazul a bowden.
1500 km után illik elgondolkozni egy teló szervizen, de 2500-ig mindenképpen.
Télen, amikor alig van munka a bringaboltokban, vidd el egy nagyszervizre! A fejcsapágy, kerékcsapágyak kapnak egy kis törődést és ha nem tisztítod rendszeresen a láncot, akkor 2000 km után már azt cserélni kell majd a hátsó sorral együtt.
Ennyi használat teljesen normálnak számít, ami ezt nem bírja ki az gagyi.
Nekem össztelós van, amit hetente 2x viszek ki terepre, 60-100km túrával együtt.
Természetesen mosni kell, de az XT szintű bowdent és váltást finomhangolni 1x kellett. Egy 10es HG95 lánc annyi idő alatt kopik be, mint amennyi idő alatt a másik kuka volt. Jó minőségű alkatrésszel nincs annyi munka!
1 év alatt nem tudtam bekoszolni a villában az olajat, azt mondta a csávó hogy feleslegesen szedettem szét 20 ropiért, a kormánycsapágynál pedig új volt a zsír.. :D
Takarítani kell a villát ahol lehúzza a port, lemosni a láncot és magát a bringát minden dagonyázás után és mikor ránézésre már ronda.
A sercegős finom portól mennek tönkre hamar, erre a folyó víz a megoldás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!