20-as gyerekbringa felújításhoz miket vegyek?
Használt bicó, felújítanám, mert nagyon szép és kiváló állapotú a váz és majdnem a többi is, de életemben nem láttam ilyen gagyi holmit és a régi technológiákat sem ismerem! :D
Shungfeng 6 sebességes menetes racsni noname SIS rendszerű váltóval, marokváltóval.
A váltó kuka szerintem, mert az 1es fogaskerékre nem vált fel. Nem lehet úgy végfokot állítani, hogy elérjen oda. Ha kézzel nyomom ott marad. A rugó jó, de a szegecs ami egybetartja ki van nyílva.
A racsni gyors forgásnál imbolyog.
Tolva erős ellenállást érzek, bár a korábbi apuka erős lehetett, mert a menetes kormánycsapágy olyan szoros, hogy alig forog.. :D
A gumikon pici repedések vannak, így 406x57mm mtb gumik is kellenek.
Na de a lényeg: Van rá 4 napom és 20eFt-om, miket vegyek?
Milyen szerszám fog kelleni? Lehet nincs minden, ennek költsége persze nem számolandó bele az árba!
Jelenleg a takarításnál és a csavarlazításnál tartok. És néztem már szörnyülködve. Nekem felső kategóriás DT kerékszettem van, így nem láttam még golyós csapágyú agyat belülről. 2db 15ös csavar tartja a vázban és mögötte is van 2-2db. A belső lehet a kónusz? Belsőt balra, külsőt jobbra ellentartva tekerve fog szétjönni? Van kónuszkulcsom! Mekkora golyók vannak benne? A tengely egy sima egyenes rúd a 2 végén menettel?
A racsni leszedése nélkül lehet agyat zsírozni? Nem kopottak a fogaskerekek, így azt lehet most még nem kell cserélni!
Váltó igazítását egyáltalán jól próbálom?
A bovden befűzve, marokváltón néhány kör tekerve, hogy megfeszítés után lazítani is lehessen. Fogóval meghúzva váltón fixálom (kicsit megfeszítve), a marokváltónál néhány menetet feltekerek, hogy váltson. A váltókaron a jó pozícióba téve az alsót belőttem szemre hátulról bele nézve. Felváltott szépen, de fent darál a nagynál és közben is még nem az igazi, de ez elvileg a karnál hangolható.
Na itt derült ki, hogy a váltó nem tud oldalra pozíciót tartani, 1mm kell kb. de nem tud arra mozdulni csak ha kézzel ráfogok a szegecselésnél.
Nem vagyok túl szakszerű, mint látjátok, de lelkes! :D Én akarom megcsinálni neki és átadni úgy, hogy tudom hogy jó, nemcsak kívül tiszta, ahogy néhány szaki csinálja... Saját bringám készre szerelve vettem át, így itt a nulláról összerakást a működése alapján próbáltam megcsinálni. OK, össze volt rakva, de nem váltott rendesen, gondoltam előlről kezdem.
6os váltóból nem sokat találtam. Rövidkanalas kell, füles. A váltóbovden marad, a marokváltó kart ezek után nem merem szétszedni.. :D
Teso, hagyd. F*ngod nincs mit csinalsz.
A valto es a kar is val'szeg kuka, a csapagygolyokat konusszal es lehet h. tengellyel egyutt cserelni kene (tolomerovel megmerheted mekkorak), a racsnit nem kell leszedni hozza. A kormanycsapagyat is cserelni kell mert a szorulas miatt tuti h. be van ragodva az is. Ezek utan meg se merem kerdezni a hajtomutengely csapagyait, meg a fekeket, fekkarokat (muanyag, ugye?)
En nem vagyok biztos benne h. ez kijon 20k-bol, foleg ha a gumikat is cserelni kell.
#4
Kilazítod a felső csavart, majd felülről kalapáccsal ráütsz egy határozottat a csavar fejére
Amúgy minden elemhez szereléséhez találsz videót a youtube-n.
Én javasolnám, hogy elsőre a kónuszos agyakat, pedálokat, és ha nem monoblokkos, akkor a hajtóművet is csak takarítsd ki zsírozd át és rakd össze. Sima egyszerű olcsó lítiumos zsír pont megteszi.
Ha szerencséd van, akkor csak begyantásodott a régi zsír és nem csesződtek szét a perselyek és a golyók.
Szerszámkészletnek - ha nem egyszeri szerelést tervezel - javasolnék egy 10 ezer forintos ALDI kerékpáros szerszámkészletet. A legtöbb fontos szerszámot megtalálod benne és vállalható minőségű anyagból készült. Az egyetlen hátránya, hogy kampánycikk, vagyis nem mindíg kapható.
Ha nem lenne izomból megtépve minden, már kész is lenne. Nem hülye vagyok, csak nem láttam ilyet belülről, nem tudtam mik kellenek bontani és a cseréhez majd miből mekkora. Szét van cseszve minden csavar, rátepve és odagyógyulva, mert az apuka k.va okos volt..
15ös dugókulcs, 5-6os imbusz, 13as villáskulcs és csillagcsavarhúzó kb. ami kell, ha nem akarom leszedni a racsnit. Minden normál menet, csak a pedálé fordított.
Nem értem miért derogált ezt itt leírni. A váltót megrendeltem, aztán felrakom majd.
Köszönöm a kioktatást, az aztán sokat segített!
#7
A franc se oktat ki. Segíteni próbálunk.
A kónusz kulcsok nem sima villáskulcsok, hanem acéllemezmől vannak formázva, hogy elég vékonyak legyenek. A legtöbb kerékpárhoz készült villáskulcs is ilyen.
Közben egész jól haladok: a váltót megnyomkodtam kicsit fogóval, máris jó! Hosszú a lánc, még ki kell venni 1 szemet és ha találok itthon patentszemet, akkor az is belekerül. A kormánycsapágy, hajtás és maga a kerékpár is tiszta, már jó a kitámasztó, a nyeregcső se szorul és leszedtem a fékfelületre ragasztott matricázást is.
A hajtókarhoz nincs szerszámom és az istennek nem jönnek le a kereket tartó csavarok.
Erre valami ötlet? WD40 nem oldotta a kötést.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!