Jobban bírja az integrált mint az octalinkes monoblokk?
Nagy darab és viszonylag erős vagyok, az octalinkes mono akár 1 év alatt elkezd nyikorogni.
Az integrált jobban bírja?





Elvben igen.
Az integrált hajtómű csapágyazása kívül helyezkedik el, így nagyobb átmérőjű és erősebb, tartósabb lehet.
Cserébe az egész szélesebb.
Itt egy korrekt válasz a témában
https://www.gyakorikerdesek.hu/sport-mozgas__kerekparozas__8..















"elkezd nyikorogni"
hát ott más porbléma is lehet....
én is nagy darab állat vagyok, mégis a négszögtenegelyes blokk sem nyiknyakol alattam.
Karban kéne tartani a teknyikát kolléga! :)
Ha hangja lesz akkor tekerd ki, takarítsd ki alaposan a meneteket és lehelletnyi zsírral rakd össze.
Oszt hajtsad!
És ne gondold azt, hogyha valamit megveszel akkor 10-20 évig működik majd alattad anélkül, hogy karban tartanád! Igaz ez az autókra, motorokra, mosógépre, vízforralóra, mikrosütére, stb... !
Tessék a dolgaiddal törődni, karban tartani, ápolni!





Egy monoblokkon sokat nem lehet karbantartani.
A kérdés inkább az, hogy tényleg a monoblokk nyikorog-e.
Ki lehet fogni rossz típust, amelyik pl. hajlamos beázni. (2000 környékén a talán az Shimano LX volt ilyen.)
Az 1 év semmit nem mond, mert mehet egy év alatt 100 km-t és 20.000 km-t is.
Mennyi az annyi?
Nálam az integráltak kb. örökéletűek. Talán 25-30 ezer km van benne. Mindkettő montiban.
Az Octalink és a négyszöges monoblokk belül elvben ugyanolyan. A különbség a hajtókar rögzítésében van. No, meg abban, hogy négyszög tengelyesből már csak gagyit lehet kapni.
Négyszögtengelyest mostanában cseréltem. Egy outiban, amit korábban a barátnőm használt az 50 kg-jával. Max. 6000 km lehetett benne.
Csak az ára szól a négyszöges mellett.
Szerelni az integráltat a legjobb. A press fit viszont szívás, mert drága szerszám kell a kivételhez, behelyezéshez.





Az octalink (és ISIS) tartósság szempontjából a legkedvezőtlenebb. Egyszerűen nincs hely a csapágynak. Az integrált hajtásnál a csapágyak a csapágyházon kívül helyezkednek el, így a méretüket nem korlátozza a csapágyhár belső átmérője, a néhyszügtengely kisebb átmérője esetén a tengely és a csapágyhár között nagyobb hely marad a csapágy részére.
Az octalinknél a tartósságot feláldozták a merevség és hatékonyság érdekében - ami a spertcélú felhasználás esetén nem annyira lényeges, ha az etap végéig kibírja, az bőven elég; szemben a hétköznapi felhasználással, amikor nem árt, ha nem kell hetente cserélni...





#6!
Szép elmélet, csak a valóság ennél összetettebb.
Egyrészt full hülyeség, hogy az octalinkes csak az etap végéig bírja.
Mimimális a csapágyak mértének a különbsége. Az élettartamukat sokkal inkább a gyártás minősége határozza meg. Több tízezer km-ek vannak/voltak az octalinkes monoblokkjaimban.
Octananál könnyen szét lehet cseszni a menetet a hajtókar le és felszerelése közben, de amúgy bármennyiszer lehet cserélni. Egyes lánctányérok cseréjénél is le kell kapni.
Négyszögtengelyesnél viszont minden egyes szerelésnél romlik a tengely-hajtókar kapcsolat. Tehát hiába lenne örökéletű a négyszöges monoblokk...





Az integrált előnye a nagyobb tengelyátmérő és ezzel kisebb kihajlás, ami persze a csapágyterhelést kis csökkenti, meg kevésbé mocorgatja meg a csészéket.
Nekem az octalinkkel inkább a hajtókar-tengely kapcsolatnál van bajom, ott hajlamos mocorogni és meg is szólalni.
A hagyományos négyszögtengelyhez képest az octalink igazi előnye kimerül a stabil, nyolcasozás nélküli láncvonalban, meg ugyebár a könnyebb leszedés, ami azért annyira nem gyakran kell.
Az integráltnál, csőtengelyesnél a hajtókar lánckerék-nyolcasozós ferde felrakása fizikálisan lehetetlen, kisebb a csapágyterhelés, a széles csőtengely révén a nagyobb szilárdsághoz kisebb tömeg társul, szóval összességében mindenképpen jobb, mint az octalink.
A csapágykialakítás viszont nem tud olyan precízen gyári tűrésben mozgó lenni (csapágytávolság, hajtóműház homlokferdeség stb.), mint egy kompakt monoblokknál, így a nagyobb átmérő ellenére gyanítom, hogy kisebb csapágy-élettartam várható az integrált esetén.
Szerintem ez egy bevállalható mínusz a többi előny fényében.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!