Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Hogyan tudom beállítani a...

Hogyan tudom beállítani a hátsó váltómat?

Figyelt kérdés
Eddig tökéletesen működött, de ki kellett szednem a bowdent, hogy ne legyen festékes, mert le festettem egy karcolást a biciklin. Vissza rakás után össze vissza váltott. Sikerült annyira be állítanom hogy lefelé tökéletesen vált, felfelé viszont le van maradva, össze vissza vált. (Egy egyszerű olcsó váltóról van szó, 6 sebesség).
2021. máj. 25. 20:50
 1/9 anonim ***** válasza:
Vidd el egy szervizbe, olcsón beállitják...
2021. máj. 25. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
YT Kerékpárguru videóin is megnézheted . Túl feszes lesz a huzal .
2021. máj. 25. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Szerintem szorul a bovden. Ki kell cserélni házzal együtt!
2021. máj. 26. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Vadi új minden!
2021. máj. 26. 12:15
 5/9 anonim ***** válasza:
Nincs valahol megtörve a bovdenház? Milyen váltó? Shimano, vagy noname kínai?
2021. máj. 26. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Hogy allitottad be? Irj le minden lepest.
2021. máj. 26. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Sunrace , mi előtt le szedtem a bowdent, tökéletesen működött.

#6 Hatodik sebességben volt a váltó alapból, hatodikba állítottam a váltókart, megfeszítettem a bowdent, és meghúztam a bowden csavart, itt nem volt jó, ezért a határoló csavarokat addig addig állítottam, míg lefelé teljesen jól vált, felfelé pedig össze vissza.

2021. máj. 26. 18:09
 8/9 anonim ***** válasza:

Igy nem tudom biztosan mi lehet az oka, de ha uj minden, akkor nem jol allitottad be.

Igy kell beallitani:

Hatul legkisebb fogaskerekre teszed, s a bovden csavart kiengeded teljesen (NEM a szabalyozo csavart, hanem azt a csavart, amelyik a hatso valton rogziti a bovdent. Ezt ha kiengeded, teljesen laza lesz). Beallitod a ket valtoszabalyozo csavar egyikevel hogy pont a kis fogaskerek alatt legyen a valto. Becsavarozod a bovden csavart, mikozben annyira erosen huzod meg a bovdent hogy a valto epp ne mozduljon el befele a kis fogaskerek alol. Atteszed a kovetkezo fogaskerekre, majd vissza. Ezt parszor megismetled, amig siman megy. Utanna haladsz szepen felfele, s vissza

A vegen pedig a legnagyobb fogaskereknel is beallitod a szabalyozo csavarral hogy ne tudja ledobni a lancot.

2021. máj. 26. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Lefelé a nagy lánckerék, felfelé a kis lánckerék felé való váltást érted? A lényeg, hogy egyik irányba, jellemzően a könnyebb fokozat, azaz a nagyobb lánckerék felé a bovden húzza a váltót. Ellenkező irányba pedig a rugó húzza, ami nem működik megfelelően, ha valami szorul, jellemzően a bovden. Valószínűleg egy ilyen olcsó váltó feszítőrugója sem túl erős, így kényesebb is lehet erre.

A határoló csavarokhoz kár volt nyúlni, ha jól volt beállítva. Az csak a két végpontot állítja. Az, hogy közte pontos-e, a bovden feszességétől függ. Ezt nagyjából beállítod, majd a bodenház végén, jellemzően a karnál található tekerentyűvel lehet finomhangolni. Ezen kívül az úgynevezett B-csavarral be kell állítani a váltó felső görgőjének és a lánckerekeknek a távolságát. Ha kicsi, összeakad, ha nagy a hézag, akkor pedig nehezen, késve vált. Az én váltóimnál kb. fél centi hézag van előírva a görgő és a nagy lánckerék közt legkönnyebb fokozatban.

2021. máj. 26. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!