Ha hátulra kisebb kereket akarok, akkor elég csak egy felnit meg küllőket meg gumit vennem?
Van egy merevvázas trail mountan bike-om, amin elöl és hátul is 29-es kerekek vannak. Viszont leginkább DH-sabb körülmények között használom János-hegyen meg hasonló helyeken, és erre feleslegesnek tartom, hogy hátul is 29-es kerék van. Amúgy is már eléggé elterjedt az a mullet bike dolog, ha beraknék hátra egy 27,5-es kereket, akkor ugye alacsonyabban lenne a hátulja ami lejtőkön nagyobb magabiztosságot adna, plusz rakosgatni is könnyebb lenne a hátulját, és jobban ki is lehetne ülni a kerék fölé. Tehát mindenképp szeretném mulletre átalakítani.
Ehhez elég lenne, ha csak vennék egy 27,5-es felnit, meg ehhez megfelelő mennyiségű küllöt meg egy gumit? Ha elviszem a biciklit és a megvett cuccokat egy szervizbe, akkor kiszedik a gyári kerékből a kerékagyat és befűzik az új kisebb kerékbe?
Meg egyáltalán mennyire változtatna a geometrián, ha ezt megcsinálnám? Mert ugye vannak biciklik amik már gyárilag mixelt kerékmérettel jönnek, de nagyon sok embertől látom hogy gyári full 29-es biciklit alakítanak át mulletre.
Vagy inkább érdemes lenne vennem egy teljes kereket kazettával meg mindennel együtt? Mert akkor még váltogatni is tudnám a méreteket, ha dh-zni megyek berakom hátra a kisebbet, ha meg túrázgatni akkor marad a nagyobb.
Csak az a gond, hogy 11-52-es kazetták elég drágák, meg féktárcsából is az új Magura MDR P-ket használom, amik szintén drágák.
Ha olyan szervizbe viszed ahol foglalkoznak kerék építéssel,akkor megcsinálják úgy ahogy leírtad.
A geometrián azért változtatna rendesen.
Laposabb lenne a fejcsőszöged és magasabban lenne az eleje(ez a te esetedben igazából csak előny)
A nyeregcső szöge is laposabb,ez mászásnál nem jó,viszont annyit nem változna hogy ez tényleg észrevehető legyen. (A kisebb hátsó kerék is jelenthet némi problémát meredek mászásoknál,de ha jól értem ez neked mindegy)
A középcsapágy közelebb kerülne a talajhoz,ami nem túl előnyös olyan terepen,ahol elakadhat az alja pl. nagy kövekben(illetve így a pedálod is könnyebben beakadhat valamibe,de ez egy rövidebb hajtókarral nagyjából orvosolható)
Ha tényleg főleg dh-zol vele,akkor szerintem jó döntés lenne mulletre alakítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!