Mi történne ha egy biciklivel egy nagyon meredek és nagyon hosszú, sima felületű lejtőn gurulnánk lefelé?
https://www.youtube.com/watch?v=2mA1vgnpsi4
Kb. olyasmi lejtőre gondolok, mint ez, csak mondjuk egy több km hosszúságúra. Meddig gyorsulna a bicikli? Egy bizonyos ponton megállna a sebessége, vagy folyamatosan gyorsulna? Illetve a nagy gyorsaságtól érné a biciklit valami technikai probléma? (Most direkt ilyen keményebb biciklikre gondolok, mint a videón lévő DH mountain bike, vagy mondjuk egy kemény országúti)
A légellenállás miatt beáll egy vegsebességre.
Nem tudom mi számít nagyon meredeknek, pl Bp-n az Istenhegyi úton nekem folyamatosan fékezgetnem kell, hogy ne menjek 50 fölé, pedig óriási legellenállásom van (trekking bicaj). Egyszer próbáltam még 60-nál is gyorsult volna tovább, de az már nagyon para volt.
Országútival 80-ig simán be lehetne ott gyorsulni, csak az kb öngyilkos kíserlet.
@2
Te amúgy miről beszélsz?:D
Miért lenne öngyilkos kísérlet?
Szerintem egyszerűen csak te nem vagy hozzászokva a nagy sebességhez biciklin, ráadásul az 50 az még síkon is lazán elérhető, tehát nem is nagy sebesség.
Jó, aláírom, városon belül nem érdemes 60 fölé ereszteni, mert vannak kereszteződések, stb., de azért az öngyilkossági kísérlettől nagyon messze van, nem lakott területen pedig a 100 fölé is lehet ereszteni.
Kérdező: ezt elvileg ki lehet számolni, ha ismerjük a gördülési ellenállást, légellenállást, a lejtő szögét, a kerékpár és kerékpáros súlyát. Szerintem jóval aerodinamikusabb pozíciót lehet rajta felvenni, mint a tipikus szabadesési forma, széttár kezekkel, lábakkal, 200 fölé saccolom szélárnyék nélkül a max. tempót.
110 körülit, akár 120-at akár sima versenyeken is elérhetnek, ha
van olyan lejtő.
#2: pont arról beszélek, hogy város, tele barom autosokkal, akik bárhol kepesek nem megadni az elsőbbséget.
Bármikor kilephet eléd egy gyalogos, vagy egy kutya, vagy kapsz egy durrdefektet.
Nincs "menekülőút", padka mögött vasoszlop vagy fa, esetleg parkoló autó, vagy a szembejövő. Ráadasul még a kátyukat csatornafedeleket is kerülgetni kell.
Az országút az más, bár 100-as tempónál már nem sok beleszólásod van a testi épségedbe 0 védőfelszerelésben.
2, 4!
Én merek aszfalton menni bármennyivel, de sajnos sok autós úgy gondolkodik, ha lát egy bringát, hogy az biztosan 15-tel jön. Jártam már úgy, hogy 55-tel gurultam főúton és az autós úgy gondolta, hogy nem várja meg, hogy átmenjek előtte. Amikor meglátta, hogy mennyivel jövök, bepánikolt és megáltt. Amikor éppen előttem volt. Erre nem számítottam. 1-2 centin múlt, hogy nem törtem rommá magam.
Straván visszanéztem, hogy milyen jó lassultam. :)
En egyszer 63ig eresztettem,de az már para volt a nem belátható kanyarok miatt, ott valami szembekap,akkor végem.
Bp-belterületén nem Istenhegyi.
Valahol kiegyenlitödik a légellenállas,gördülési ell.. gravitácio,suly meg a többi.
Ha minden ideális nagyjábol 150 körül lehet a mezei bringások (tűrés)határa.
Fölötte már kell a specko cucc es a többi.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!