Jobb annyival egy merida - ktm kerékpár, mint amennyivel drágább egy hasonló felszereltségű olcsóbb márka képviselőjétől?
ilikét nem ismerem-de azt nagyjából sejtem hogy mekkora Watot adhatnak le a protourosok-tehát a tartósteszt a verseny/olyan szinten...
Fondriest legnano-cipollini(bár nők használják)Ömégse ezeket választották...
A merida eredetileg másnak gyártott vázat,aztán mert nagyot álmodni és bejött.
Most németek tervezik a vázat,és van saját váz gyára ott készülnek az alu vázak (ahol régen másnak készült) és van egy gyár ahol carbonvázak készülnek a kapacitas 98%-át lefoglalja.
Van valami taivani tulaj de eléggé europai márka. Csak a főközpont van ázsiában.
A KTM pedig osztrák. Nagyjából ugyanez. Fejleszt,gyárt,gyártat.
A név mögött tartalom is van,ezt szeretik elfelejteni...
"A név mögött tartalom is van,ezt szeretik elfelejteni..."
Sajnos ez nem minden esetben igaz, sőt. Lásd Hambini press-fit méréseit, ahol a legszarabb toleranciái olyan vázaknak voltak, mint a Specialized vagy a Cannondale.
Az átlag bringás esetén 100-300ezres bringákról beszélünk, ahol a vázak közt alig van eltérés geometriában, sima alu csövekből ezerszám bérgyártott alu vázak. Lehet, hogy ugyanarról a sorról fog legurulni a Merida (aki amúgy váz gyártó is) vagy a KTM, mint egy Gepida, Kellys, CTM, Kross (ezek tudtommal mind bérgyártásban készülnek)... Nem kötik az ember orrára, hogy hol készül a váz, de a legritkább esetben készíti a gyártó maga. Elitebb márkánál van olyan, hogy van helyi minőségellenőr a gyárba kihelyezve, de amennyire én tudom, ez nagyon ritka.
A vázon kívül pedig a tervezés kimerül az alkatrészek összeválogatásában a különböző gyártók katalógusaiból.
Ha tehát a kérdező kíváncsi ,hogy 200-ért KTM vagy CTM, Kellys, stb. trekkinget vegyen, akkor szerintem sokkal inkább megéri a kevésbé márkás, de jobban felszerelt bringát választani. Magas árkategóriában aztán sok minden bejön a képletbe, de ott sem egyértelműen a márkásabb lesz a jobb.
220ért tegnap beszédtéma volt a bowdenes Decatlonos "speeder"amit 300ezerért fel lehetne pimpelni hidralikus fékkel és ballonos esetleg ust kerékszett/gumi.....
már nem tudom hol de volt téma
15: Nem vagyok otthon elit országútiban, de gyors böngészés alapján egy Ultergra R8000-rel szerelt, tárcsafékes, karbonvázas bringa Specialized kínálatában 1,48 millió (Tarmac SL6 Comp), Kellysnél (URC 70) pedig 1,17 millió. A Specinél ennyibe sajátmárkás kerékagy és 105 féknyereg fér, a Kellysnél a fék is Ultegra és Mavic kerékszett van benne.
De nem is erre gondoltam, hanem 200 körül kapsz trekkinget full Tourney szettel, más márkánál pedig Acera, Altus komponenseket kaphatsz ennyiért, de talán még egy Alivio hátsó váltó is belefér. Ezek közt pedig nem csak súly különbség van, mint a felső kategóriában, hanem komoly minőségbeli előrelépést jelentenek.
igen az csak dalban jó:valami little(John=indián neve;))-Turn me on
......
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!