Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Hogy -hogy nem koptak még el?

Hogy -hogy nem koptak még el?

Figyelt kérdés

Nem reklámozni akarom a kerékpárt de van egy Neuzer Nelson MTB kerékpárom amit újonnan vásároltam már negyedik éve. A kerékpárt munkába járásra használom havonta 20 alkalommal napi 25 kilométert letekerve. A munkahelyem 12,5 kilométerre van oda - vissza 25 kilométer naponta. Évente 8-9 hónapot járok kerékpárral melóba - télen busszal. Ez átlagban havonta 500 kilométer , nyolc hónapot számolva 4 ezer , négy év alatt 16 ezer kilométer. A kerékpáron kopás miatt cserélni kellet már a fékpofákat a gumikat az első - hátsó kerékben a kónuszt és a golyókat is. Viszont a fogaskeréksor még elfogatható állapotban van. Olvastam már sok helyen, hogy 2 ezer kilométer után cserélni kellet a fogaskeréksort (racsnyit) láncot közép fogaskereket. Ezen a kerékpáron viszont 4 ezer kilométer után is még használható jónak mondható állapotban vannak a fogaskerekek és a lánc is. Igaz a legkisebb 14 és a 16-os fogszámú fogaskeréken látszik a kopás de még nem érett meg a cserére.


Ez így általános vagy csak én fogtam ki valamilyen jó minőségű fogassort?



2020. okt. 4. 22:25
 1/9 A kérdező kommentje:

""Ezen a kerékpáron viszont 4 ezer kilométer után is még használható jónak mondható állapotban vannak a fogaskerekek""



Bocsánat. Elírtam. Nem 4 hanem 16 ezer kilométer után.

2020. okt. 4. 22:28
 2/9 anonim ***** válasza:
Fogaskeréksort jó esetben - ha rendszeresen tisztítod és időben cseréled a láncot - nem kell 2000km után cserélni. Ráadásul nem látod rajta ránézéssel, hogy mikor kell cserélni. Használj lánc kopás mérőt, mert attól, hogy nem látod, még lehet, hogy cserélni kell a láncot, és ha a lánc nagyon kopott és így használtad, akkor a hátsó sort is.
2020. okt. 4. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
16 ezer km után kizárt, hogy ne kelljen cserélni a láncot és a hátsó sort. Egyszerűen csak nem lehet ránázásre megállapítani. Egy láncnyúlás mérő 2-3ezer Ft, vegyél egyet.
2020. okt. 4. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

fogaskerék a kerékpárokon nincs! (najó, némelyiken van....)

lánckerék van!


egy hátsó lánckeréksor általában 3-4 láncot bír ki.

egy lánctányér szett 3-4 lánckeréksort bír ki megfelelő karbantartás, tisztítás, kenés esetén!

én hasonló km teljesítménnyel 7 év után cseréltem az első lánctányérokat és ez idő alatt a második lánckeréksort.

A láncokat nem számoltam :D

mindenesetre simán hihető a teljesítmény amit beletettél!


annyi megjegyzést tennék, hogy a lánc és a lácnkerekek együtt kopnak és egy elkopott lánckerék már nem lesz képes az új láncot mefogni, ugrani fog. Szerintem a bringát hajtáslánca a cégét járja. De minimális ráfordítással újjá lehet varázsolni (lánckerekek, láckerésor, lánc)

2020. okt. 4. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

""együtt kopnak és egy elkopott lánckerék már nem lesz képes az új láncot mefogni, ugrani fog""


Gondoltam már arra, a nyáron hogy cserélem az egész hajtásrendszert racsnyit - láncot - középlánckereket, de nem ugrik a lánc és nincs "hegyesre" kopva sem a közép sem a hátsó lánckeréksor. Úgyhogy egyenlőre marad a régi.


Azért tettem fel ezt a kérdést mert hallottam - olvastam már olyanokat, hogy 2-3 ezer kilométer után cserére érett a lánckerék. Hát nem tudom nekem már legalább 15-16 ezer kilométer van benne de még mindig használható.

2020. okt. 5. 00:05
 6/9 anonim ***** válasza:

#5

Az enyémen sem ugrott, amíg az összekopott lánc-racsni kombóból a láncot ki nem cseréltem.

Most hogy megtörtént, a legtöbbet használt - nálam a 15 fogú - fokozaton bizony ugrik az új lánc, vagyis jöhet racsni csere is.

Pedig szemre semmi baja...és mégis

2020. okt. 5. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Az, hogy müködik, és az adott terhelés mellett nem jelent problémát, nem jelenti azt, hogy ne lenne kopott...

Első mtb-m, amit 11 évesen kaptam, mai napig megvan, most az a boltbajárós, becsléseim szerint 55-60.000km van benne, fekpofak eredetiek, mondjuk nem is fognak :D

Gumi úgy meg van keményedve, hogy gyakorlatilag már nem kopik, cserébe csúszik mint az állat.

Lánc, lánckerekek kenés ellenére is nyikorognak, ha kiállva tekerek akkor szalajtanak, van, hogy 1 teljes tekerést is...

Egyébkent ez is neuzer :)


34/f

2020. okt. 5. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

3-4000 km után, ha egy lánccal mész, már kopott szokott lenne a sor és a lánc is. Igaz, ez főleg montin igaz, ahol kap port és sárt is a hajtás, gyakran kell váltani és nem lehet mindig lazán pörgetni.

Én is csináltam azt, hogy 3-4000 km után áttettem a láncot és a sort a mukába járós gépre, amivel még mentem edzeni is, tehát +5000 km-t kapott. Lehetett vele közlekedni, de egyre pontatlanabb volt.

Mentem egyszer 25.000 km-t egy hajtással, mert keveset tekertem, de évek alatt összejött. (Lehet, hogy az első években cseréltem 2-3 alkalommal láncot és sort.) A lényeg, hogy megette a nagytányért a kopott lánc.

2020. okt. 5. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Nekem az a tapasztalatom, hogy az eslődlegesen a lánckerekeket tönkretevő dolog, a megnyúlt lánc. Az meg, hogy mennyi idő után, az nagyban függ, hogy milyen úton,és terhelve volt használva. Vagyis ha valaki folyton csak sík úton jár a bicajjal, és nagy tempóban, lentülettel, akkor nagyon sokáig kibírhatja megfelelő tisztítás és kenés mellett. De ha nehéz terepen, izomból tekerve, akkor lényegesen kevesebbet fog bírni.
2020. okt. 5. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!