Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Érdemes-e venni összecsukható...

Érdemes-e venni összecsukható kerékpárt?

Figyelt kérdés
Melyek a hátrányai? Könnyen tönkre megy? Úgy olvasom hogy a max terhelhetősége 80 kg.Mennyire masszívak ezek? Én olyan helyen lakom ahol van egy kis emelkedő ott mennyire könnyen tudnék feltekerni ilyen 1 sebességű kerékpárral?

2020. szept. 16. 12:05
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
82%

Váltósat vegyél, akkor emelkedőn is konnyebb a tekerés.


Ha hosszú távokat akarsz menni, arra nem a legjobbak a kiskerekű összecsukhatósak.

2020. szept. 16. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Miért nem jók hosszú távokra a kiskerekűek? Többet kell tekernem?Fárasztóbb lenne?
2020. szept. 16. 12:24
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
Nem arra való!
2020. szept. 16. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
68%
Konkrét típus amit kinéztél? Van pártízszres ócska hipermarketes és milliós minőségi bicaj is. És a kettő között bármi!
2020. szept. 16. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

Előnye, hogy összehajtható.


Azonban a kis kerekek miatt ha váltósát is veszel, nyilván rosszabb a hatékonysága, mint egy normál kerékpárnak, tehát ugyanaz a táv ugyanabban a tempóban fárasztóbb lesz.


Egysebességeset én nem vennék. Egyébként a belépő kategóriq meglepően nehéz, simán 15-16 kilósak, ami mind cipelés, mind tekerés szempontjából hátrányos.

2020. szept. 16. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
44%

A sógorom ilyet használ. Ő nagy termetű, 200 centi körül van és 100 kiló fölött valamivel (bár fogyott, mióta biciklizik). Azért vettek összecsukhatót, mert nem fér el a lakásban a normál, tárolójuk pedig nincsen. Nem tudom, milyen távon használja, Újbudán laknak és dolgozni jár vele. Talán fél órát tekeri irányonként. A problémája csak annyi, hogy a nyereg csavarja nem elég erős, és kell magával imbusz kulcsot hordania, mert időnként újra kell állítania a nyerget. Decathlonos sajátmárkás a bicikli, úgy tudom, de a pontos típust nem. A használója testmérete már valamivel a hivatalos ajánlott maximum fölött van.


A kis kerék azért nem nagy gond, mert az áttétellel ellensúlyozni lehet. Ezért nem használunk ma már velocipédet. Egyébként sokáig a biciklis sebesség világrekordot is egy egész kicsi kerekű biciklivel tartották (a légellenállás miatt érte meg a kicsi kerék).

2020. szept. 16. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
35%

6:

"A kis kerék azért nem nagy gond, mert az áttétellel ellensúlyozni lehet. Ezért nem használunk ma már velocipédet."


Rossz érvelés, mert a velocipéd esetében az áttételt a 2 kerék közötti különbség adta, 2 azonos méretű keréknél nem ellensúlyozza az áttétel a kisebb kerék hátrányait.

2020. szept. 16. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
#7: ??? Szerintem hülyeség, amit írsz. A velocipéden nincs áttétel, a nagy kereket hajtod közvetlenül. Nézz velocipédképeket, látszik a pedál a nagy kerék közepén. Azért kell a nagy kerék, mert egy 28''-es ma szokásos kerékkel gyorsító áttétel nélkül hajtani olyan, hogy megy a lábad, mint a motolla, de elég lassan haladsz. Az én biciklimen ez a legrövidebb áttétel, a Kékesre fölfelé az utolsó 200 méteren jó. Nagy kerékkel viszont már tűrhető.
2020. szept. 16. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

"A velocipéden nincs áttétel, a nagy kereket hajtod közvetlenül. "


Az maga az "áttétel", hiszen a nagyobb kereket középen hajtod, és a szélén görög.

2020. szept. 16. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Oké, de az nem számít, hogy a másik kerék kisebb. Két nagy kerékkel ugyanúgy működne, csak több helyet foglalna az egész gép.


De ha szeretnénk a nagy kereket kisebbre cserélni, de továbbra is közvetlenül hajtani, akkor szükségképpen rövidebb út esik egy pedálfordulatra.


A láncáttételnél viszont megtehetjük, hogy a kereket kisebbre cseréljük, de közben a láncáttételt meg arányosan erősebbre (az első lánckereket nagyobbra/a hátsót kisebbre). Végeredményben egy pedálfordulattal ugyanannyit fog megtenni a bicikli, de kisebb helyet foglal. Szóval nem vesztettünk semmit a kisebb kerékkel, ami az áttétel hosszát illeti.


Más szempontból persze vesztettünk, dinamikailag is más a kis kerék, begyűjtöttünk egy adag extra csapágysúrlódást, szóval az ekvivalencia csak az áttételre vonatkozik.

2020. szept. 16. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!