Érdemes-e venni összecsukható kerékpárt?
Váltósat vegyél, akkor emelkedőn is konnyebb a tekerés.
Ha hosszú távokat akarsz menni, arra nem a legjobbak a kiskerekű összecsukhatósak.
Előnye, hogy összehajtható.
Azonban a kis kerekek miatt ha váltósát is veszel, nyilván rosszabb a hatékonysága, mint egy normál kerékpárnak, tehát ugyanaz a táv ugyanabban a tempóban fárasztóbb lesz.
Egysebességeset én nem vennék. Egyébként a belépő kategóriq meglepően nehéz, simán 15-16 kilósak, ami mind cipelés, mind tekerés szempontjából hátrányos.
A sógorom ilyet használ. Ő nagy termetű, 200 centi körül van és 100 kiló fölött valamivel (bár fogyott, mióta biciklizik). Azért vettek összecsukhatót, mert nem fér el a lakásban a normál, tárolójuk pedig nincsen. Nem tudom, milyen távon használja, Újbudán laknak és dolgozni jár vele. Talán fél órát tekeri irányonként. A problémája csak annyi, hogy a nyereg csavarja nem elég erős, és kell magával imbusz kulcsot hordania, mert időnként újra kell állítania a nyerget. Decathlonos sajátmárkás a bicikli, úgy tudom, de a pontos típust nem. A használója testmérete már valamivel a hivatalos ajánlott maximum fölött van.
A kis kerék azért nem nagy gond, mert az áttétellel ellensúlyozni lehet. Ezért nem használunk ma már velocipédet. Egyébként sokáig a biciklis sebesség világrekordot is egy egész kicsi kerekű biciklivel tartották (a légellenállás miatt érte meg a kicsi kerék).
6:
"A kis kerék azért nem nagy gond, mert az áttétellel ellensúlyozni lehet. Ezért nem használunk ma már velocipédet."
Rossz érvelés, mert a velocipéd esetében az áttételt a 2 kerék közötti különbség adta, 2 azonos méretű keréknél nem ellensúlyozza az áttétel a kisebb kerék hátrányait.
"A velocipéden nincs áttétel, a nagy kereket hajtod közvetlenül. "
Az maga az "áttétel", hiszen a nagyobb kereket középen hajtod, és a szélén görög.
Oké, de az nem számít, hogy a másik kerék kisebb. Két nagy kerékkel ugyanúgy működne, csak több helyet foglalna az egész gép.
De ha szeretnénk a nagy kereket kisebbre cserélni, de továbbra is közvetlenül hajtani, akkor szükségképpen rövidebb út esik egy pedálfordulatra.
A láncáttételnél viszont megtehetjük, hogy a kereket kisebbre cseréljük, de közben a láncáttételt meg arányosan erősebbre (az első lánckereket nagyobbra/a hátsót kisebbre). Végeredményben egy pedálfordulattal ugyanannyit fog megtenni a bicikli, de kisebb helyet foglal. Szóval nem vesztettünk semmit a kisebb kerékkel, ami az áttétel hosszát illeti.
Más szempontból persze vesztettünk, dinamikailag is más a kis kerék, begyűjtöttünk egy adag extra csapágysúrlódást, szóval az ekvivalencia csak az áttételre vonatkozik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!