Az új kerékpárok felsőcsöve miért lett vízszintes helyett lejtős az utóbbi évtizedekben?
Figyelt kérdés
Statikai oka van?
Vagy hogy azt átlépve lehessen felszállni?
Vagy más okból?
2020. aug. 30. 12:46
1/3 anonim 



válasza:





Kisebb az átlépési magasság,merevebb a váz, lentebb kerül a súlypont, így főleg terepen jobban kezelhető, irányítható a gép. A nyeregcső jobban kilóg a vázból, így annak rugalmasságával, rezgéselnyelésével fokozható a kényelem, főleg karbon nyeregcsővel. A dizájnnak is jót tesz szerintem.
2/3 anonim 



válasza:





Több oka van.
A legnyilvánvalóbb ok, hogy minek legyen ott is váz, ahová nem kell!?
Feleslegesen foglalná a helyet, feleslegesen nagy lenne, feleslegesen rontaná a súlyeloszlást.
A technológiának köszönhetően ma már megtehetik, hogy a nyeregvázcsövet minimális magasságban támasszák be a környező csövek egybeolvasztásával, mert változó a falvastagság és az átmérő, így nem fog elrepedni.
Össztelós bringáknál általában a hátsó felfüggesztés bekötési pontja határozza meg, hogy milyen mélyre futhat a felsőcső.
A másik ok a geometria. A villa miatt a bringa eleje automatikusan magasra kerül és ezt valahogy kompenzálni kell a váz kialakításával.
3/3 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat!
2020. dec. 12. 23:05
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!