Deore szettes MTB kerékpár árban hol kezdődik?
Illetve az alábbi modellek jónak számítanak egy bringán?
BRM315 tárcsafék (és kar)
DEORE SLM590 első váltókar
DEORE RDM592 hátsó váltó
Deore FC-M591 első váltó
Acera FC-T3010 hajtómű
ACERA CS-HG201-9 kazettás racsni
Komplett Deore groupset ritkán kerül bringákra, mindig keverik, mint itt is. Gyakran csak a hátsó váltó Deore, a többi alkatrészt elspórolják.
Ez egy trekking bringa? Arra ez egy teljesen jó felszereltség szerintem. Az első váltó típusát rosszul adtad meg, az FC-M591 egy hajtómű. Amúgy saccra egy ilyen bringa lassan belekarcol a 300ezerbe.
Van gyárilag láncvilla védő szivacs rajta, igaz hogy hallom hogy csapkod, de hát melyiken nem... biztos a legdrágább Deore tudja csak, láncfeszítővel.
Egyelőre "túramontis" de inkább hajlok az XC jelleg felé. Legalábbis gondolatban. A bringa már megvan, csak kíváncsi lettem volna, hogy akkor jó áron vettem-e, de úgy tűnik igen.
Remélem hosszú távon is beválós lesz, ha már egyszer Deore.
Ha már megvan, akkor úgyis annyi a lényeg, hogy neked megfeleljen. Az új Deore és attól felfelé (SLX, XT, XTR) úgynevezett kuplung van a váltón, tehát nem csak a rugó feszít, hanem van egy plusz ellennállás benne, ami megakadályozza a lánc csapkodását. Ettől csendesebb lesz a bringa, és nehezebben is esik le a lánc, ami különösen 1x hajtás esetén kritikus, mivel ott nincs első váltó, ami segít helyén tartani a láncot. Enyhébb XC-s vonalon is lehet, hogy jól megleszel ezzel. A kérdés, hogy mennyire vagy teljesítményorientált, és milyen a terep, van-e időd az első átdobóval játszani.
Amerre én járok, időnként a 2x10 is nyűg, mert meredek lejtő után egyből jön a kaptató, és két váltóval kéne eltalálni a megfelelő áttételt, ráadásul az elsővel terhelés alatt ugye nem igazán lehet váltani, emiatt ha kicsit is elnézem, tolhatom fel a bringát. Lánc is esett már le. Nem véletlenül hagyták el a modern hajtásláncokról az első váltót. Ha ilyen problémák kezdenek érinteni, akkor lehet gondolkodni a fejlesztésen. Ha a meredek lejtőkön elfogy a féked, akkor annak cseréjén is érdemes agyalni. Egy SLX fék szerintem mindent tud, amit a magunk fajta igényelhet.
Egyelőre használd, és élvezd a bringázást, aztán majd úgyis érzed, ha valami hátráltat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!