A fat bike csak terepre jó?
Mindenki azzal és ott teker, amivel és ahol akar. A bringa meg oda való, ahova tervezik. Nem én döntöm el, hanem a tervező/gyártó. Ezeket a bringákat elsősorban hóban és homokban tekerésre fejlesztették, amire valóban sokkal alkalmasabb, mint bármi más.
Lehet vele aszfalton tekerni, de lassú leszel, és divatmajomnak, feltűnési mániásnak fognak gondolni az emberek. Ha ez nem zavar, vedd meg, és tekerj vele boldogan! Engem különösebben nem érdekel. Ettől még senkinek nem fogom ajánlani, hogy ilyet vegyen.
Szerintem semmire nem jó :D
Egyébkent törött lábú haveromnak köszönhetően Székesfehérváron és Velencei tó környékén tavaly egesz nyáron nyúztam egyet... az biztos, hogy "fun"... nagyon jó szórakozás, de én pénzt nem adnék érte...
Aszfaltra egyértelműen országúti kell, terepre pedig egy 29" sokkal jobb.
Jaj hagyjuk már az idiótáskodást. Az országúti kerékpározás egy külön sportág, elég sokan űzik Magyarországon is. Nyilván nem három számjegyű borsodi utakon, ahol lövészárkok vannak az úton mindenhol, hanem nomrális minőségű országutakon. De ez egy teljesen más dolog. A kérdés a fatbike-ra vonatkozott, az pedig néhány szélsőséges helyzetet leszámítva szabadidős hülyülésre meg szórakozásra való, nem sportra.
A kérdés az volt, hogy aszfalton jó-e a fatbike, erre a válasz: nem, marhára nem jó: nehéz tekerni, kevésbé pontos és marha nehéz. Tereplen bizonyos körülmények között lehetnek előnyei, de aszfalton ilyet használni több mint nevetséges.
Nézd, az, hogy a fatbike-ot nem aszfalton tekerésre meg városban korzózásra találták ki, az nem vélemény, hanem tény.
Az valóban az egyéni szubjektív véleményem, hogy aki divatból vesz olyan bringát, ami az adott felhasználási területre teljesen alkalmatlan, az hülye.
Nos, nekem ami nagyon bejött vele, pl magas fűben tekerés, simán at lehet menni pl egy réten marhák közt... olyan helyen, ahol a sarban elcsuszol meg egy 29el is, aztan dagonyazva tolod ki a bringát, olyan helyeken is az tudtam vele tekerni... igaz lépés tempóban, de át tudtam...
Hegymenet az halál, de pl sukorónal a dombra azért lazán fel lehet vele tekerni... sokan már ott is elvéreznek és csak tolják a divat outit is...
Murvás köves utakon is a kövek teljesen belesimulnak a gumiba, számomra mókás volt direkt ramenninolyan kövekre, amiket pl a 29rmmel epp kikerülnék, mert tudom, hogy elfordul a kerék alatt és pofára esek...
Enyhe terepen meg egy kicsit direkt le is engedtem a guminyomasból, hogy a terep beleformalódjon... konkrétan olyan mint egy traktor... minden szaron át lehet vele menni, amíg izommal bírod...
Naés ez a legnagyobb gyengepontja szerintem... ok én 3éves korom óta folyamatosan bringázom, nekem nem nagy kihívás, ha tekerni kell... de aki nincs hozzászokva, annak semmire nem jó...
Mondjuk, egy komolyabb 1500-2000wattos elektromos rásegítéssel el tudnám képzelni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!