Lehet ebbe a biciklibe + fokozatot be tenni?mert a 6 nem elég!
Többe kerül a leves mint a hús!
Próbáld eladni, és venni egy megfelelőt.
Meg lehet oldani, de lehet, hogy 15-20 ezer forintba is fog kerülni. Több irányból is megközelíthető a dolog, úgyhogy szerintem érdeklődj egy szervizben.
Röviden az egyik lehetőséged hátra több fokozatú racsnit szerelni és új váltókart, de akkor olyan fogassor kell, amiben a legkisebb fokozat 14 fogúnál kisebb. A váltó valószínűleg maradhat, a vázba jó eséllyel belefér az új fogassor, de ez nem 100%. Ha peched van, akkor az első hajtómű lánctányérja nem lesz kompatibilis az új, vékonyabb lánccal, és akkor az is megy a levesbe (az egész hajtóművet egyben kell cserélni).
A másik lehetőséged előre többtárcsás hajtóművet+váltót+váltókart szerelni. Ez drágább, de persze több áttételt is kapsz a végén. Mondjuk ha amúgy is hajtóműcsere kéne, akkor lehet ez az olcsóbb megoldás.
A harmadik lehetőség egy másik racsni lenne hátra, amin a legkisebb fogas kevesebb, mint 14 fogú. Szerintem ilyen nincs. Esetleg 7 fokozatúból mintha láttam volna 13 fogút, és akkor abból csak 6 fokozatot használsz, talán úgy működhet.
Add el, és vegyél helyette Riverside 500-ast! Azt már lehet értelmesen fejleszteni, és gyárilag is 11-36-os, 9 sebességes a hátsó fogaskeréksor. Vagy vegyél használtan valami értelmesebb használt trekkinget legalább 3x8 sebességgel!
Az a baj, hogy megvetted a legnagyobb hulladékot a bolt kínálatából, ami huszonéves technológiára épül, és gyakorlatilag semmi értelmes fejlesztést nem érdemes csinálni rajta. A hátsó agyad menetes racsnis, ami max. 7 sebességes sort fogad, de 14-nél kevesebb fog azon sem lehetséges. A hajtómű szintén nem bontható, így az első lánckereket sem tudod cserélni. Szóval érdemi fejlesztéshez cserélni kell az egész hajtást, váltást és a hátsó kerékagyat vagy kereket, ami többet kerül, mint amit a bringa ér. Ez a kerékpár annak való, aki néha elmegy vele a kocsmáig vagy a sarki kisboltig a faluban. De leginkább ipari hulladéknak nevezném.
Ha már megvan és eladni nem akarod/tudod (mert amúgy sem vennékmeg) akkor az egyetelen normális megoldás a hajtómű csere.
Nyilván kell hozzá:hajtómű 3lánckerekes,középcsapágy,első váltó,váltókar (abból ritkán árulnak 1et mivel páros alkatrész),
Hosszabb lánc...itt viszont befigyel a hátsóválto kanala mert lehet hogy az most rövid kanalas,akkor lehet hogy cserélni kell azt is mert,ha nem akkor lógnifog a lánc.
Bovden,bovden külső.
Ez minőségtől függően ~15-25ezerből bőven kijön.
Ne hagyd,hogy szerelő rábeszéljen valami frankó szettre. A specifikációból kiderül ez nagyon alap. Bringa az első váltó is legyen az. Nehogy többe kerüljön a leves mint a hús.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!