29" mtb váz kompatibilis 28" országúti kerekekkel?
A kerekeim adottak: Fulcrum Racing 5.
Már csak minden más hiányzik, de első sorban a vázat akarom cserélni. Végeredményben valami trekking szerű a cél, amivel dinamikusan lehet haladni, de városi kátyús, padkás utakon se hátrál meg, ezért született meg ez a kérdés.
Ami vázzal szemezgettem az a csepel woodlands expert 29-es példánya, de ha jól (nem) látom hátul nincs V fék rögzítési pont, így gondolatban ezt már is elvetettem. [link]
Viszont az a kérdés továbbra is motoszkál bennem, hogy ez a váz alkalmas lett volna-e a kerekeim befogadására?
Tutira nem tudom megmondani, mert úgy látom, hogy létezik 130 és 135 mm-es QR hátsó tengely is, és sem a keréknél, sem a váznál nem látom a tengelyhosszt megadva. Látnék rá esélyt, de szerintem ennek a koncepciónak nem sok értelme van. Lesz egy jól gördülő, de a padkázást ugyanúgy nem tűrő kereked egy masszív, de sár nehéz vázban. És akkor még valahonnan szerezned kell bele QR-es, 29-rs teleszkópot, ami nem biztos, hogy egyszerű küldetés. Így pedig lesz egy feleslegesen nehéz és hosszú úton járó teleszkópod. A teleszkóp pedig kell, mert hosszú villához van tervezve a váz. Léteznek ezt kiváltó merev villák, de nem gyakori. A padkát a váztól még nem fogja bírni a kerék, ha nem megfelelő a technikád, a seggedet pedig ugyanúgy rázni fogja a rossz út.
Ha már trekking szerűt szeretnél, akkor szerintem legyen az. A skála két végét akarod összepárosítani.
Én amúgy pont fordítva közelítettem meg a dolgot, és gravelt vettem. Merev, könnyű, és a széles gumik szolgálják a kényelmet és a strapabíróságot.
Elvileg lehetséges.
De a tengelyhossz szerintem nem volna jó. Persze lehet mounti agyba országuti felnit fűzni...
De semmilyen felniféket nem tudnál használni.
Aztán valóban a kerék "gyenge" marad a rossz utat kátyukat nem fogja bírni.
A szögek is "furákká" válnak. Azaz a bringa irányitása is eltérő lesz az ideálistól.
Autós példával élnék mert az szemléletesebb.
Egy porschét szeretnél terepjárónak ezért rá teszel egy landrover kasznit. De minden más marad.
2 vagyok .
Mielőt belekőtnek porsche 911 gt3 rs-regondoltam nem cayenne re.
Előző: láttam én Lada Samarát Niva alapokra építve. Az volt a ruszki BWM X6 :D
Amúgy: A fulcrum 5-ös és általában véve az újabb (de nem átütős) 28-as kerekek ugyanúgy 135mm OLD-vel jöttek ki, mint a montik. Kevés 130-as maradt a korszakunkban.
Alkalmas lett volna a váz maga. A 29-es kereket fogadó vázak (QR-es papucsokkal) viszik az outi/cyclocross/trekking 28-as kerekeket..
Igazából a 4. hozzászólás volt válasz a kérdésemre, köszönöm!
Áttérve a körítésre:
Nem azt mondtam, hogy padkázásra és kátyúzásra való bicajt akarok, csak ne ne verődjön oda ANNYIRA a felni egy váratlan találkozáskor. Ezen a teló szerintem segít.
A gördülést szeretném megtartani, így a kerék mindenképp marad, és tapasztalataim alapján nem mondanám gyengének. Ráadásul 25-50 mm széles külső mehet rá, ami azért már elég komfortos tud lenni.
Vázból pont azért néztem ezt, mert masszívnak tűnt, ami 98 kiló esetén nem árt. Mondjuk a mostani 20 éves alu vázam se tört még el alattam, de ennyi törődés kell a lelkemnek, meg beszívtam a crmo váz tartósságáról szóló marketinget. :)
Néztem decathlonos trekkingeket is, hogy rövidre zárjam a dolgot, de azokban hiányzott hogy nem lehet olyan áttétet kapcsolni mint az országútin.
Nem látom a problémát, amit meg akarsz ezzel oldani. Eddig is bírta a váz és a kerék, akkor hol a gond?
110-130 kg-mal használtam a merida trekkingem 9 évig. Nem kell városba mtb váz ehhez. 80-100 mm telóút pedig teljesen felesleges. A kereket ugyanúgy odavered, csak a karjaid nem kapnak akkora pofont. A gördülés jó lesz, de ólom nehéz lesz a bringa, tök feleslegesen.
Amúgy mi a terv? Megy minden át az útiról, csakna váz és villa lesz cserélve? Tehát kos kormány, úti hajtómű és váltás, stb? Lehetnek a keréken kívül egyéb buktatók is ettől függően.
Ezt a vázat találtam acélból a google segítségével, innen indult a történet.
De a hátsó V fék hiánya miatt ezt már elvetettem, mint a kérdésben is írtam. Csak gondolati síkon maradt meg a kérdőjel, hogy vajon a 29-es váz kompatibilis lett volna-e a 28-as kerekeimmel.
A választ megkaptam, meg köszöntem.
Vázra jelenleg nincs ötletem, úgyhogy mindjárt felteszem ezt a kérdést, de egy saját topicban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!