Milyen vastag biciklikülsőt ajánlotok városban tekerésre, télre?
Van sima változata is.
Az a lényeg, hogy minél szélesebb legyen (a 45-ös jónak tűnik, de ha fér még szélesebb, az még jobb), a mintázata pedig legyen minél mélyebb, és viszonylag ritkásabb (hogy menet közben a beragadt havat kiszórja a mintázatból).
Nekem a 136 tüskés Gripper Ice volt fenn tavaly (az idei télen még nem tettem fel). Száraz időben elég nagy hangú, és érezhetően visszafogja a bringát (ilyenkor a megengedett maximumra kell felpumpálni, hogy ne érjenek le a tüskék), jeges-havas időben alacsonyabb nyomáson érdemes hagyni, hogy a tüskék leérjenek. Szerintem mifelénk a 272 tüskés változat fölösleges. Skandináviában vagy az Alpokban nyilván jó szolgálatot tehet.
Tükörjégen meg-megcsúszik, de a tüskék segítenek megfogni, hóban pedig stabil, nincs jobbra-balra szitálás és esés-kelés (fél méteres vagy nagyobb hóban meg már inkább fatbike a nyerő :-D )
Amúgy hóban monti külső is megteszi, 45-ös vagy vastagabb. A lényeg a mintázat.
Hát ez tőled függ :-)
Ha jobb kondiban vagy, akkor nem, ha rosszabban, akkor nehezebb.
A Smart Sam futófelülete, ahogy elnézem, úgy van kialakítva, hogy viszonylag könnyebb legyen hajtani a bicajt (persze ez nagyon függ a nyomástól). Nyilván van különbség a 44 és a 47 mm-es között, de szerintem hobbi szinten annyira nem számottevő. Ha sokat mész aszfalton vele, inkább a keskenyebbet ajánlanám.
És persze az sem mindegy, hogy befér-e a villába.
Hát ez jó kérdés. Elvileg mindegy, gyakorlatilag pedig azt érdemes megfontolnod, hogy a kisebb nagyobbat tágul, ha felpumpálod (tehát jobban feszül és emiatt talán könnyeben kap defektet), a nagyobb pedig leeresztve (tehát pl. szereléskor) jobban "gyűrődik", emiatt könnyebben becsípődik, amikor szereled.
Hát én nem tudom, melyiket választanám. Szerintem kérdezz meg egy szerelőt.
Szerintem 208 szög fölösleges. Ha nem konkrétan havas-jeges az egész tél (és a késő ősz-kora tavasz), akkor fölöslegesen fog kopni a középső sor szög.
A 120-as változatnak az az előnye, hogy ha keményre fújod a gumit, nem érnek le a szögek, nem fog kopni (azért ez nem teljesen igaz, mert kanyarban szükségszerűen bedöntöd a bicajt, és így mégis le-leérnek a tüskék), tehát enyhébb időben, vagy amikor nincs jég és hó, akkor maximumra fújva nagyjából sima mtb gumiként használhatod. Ha jön a jég és a hó, akkor lejjebb veszed a nyomást, és így leérnek a szögek.
Én is ezért vettem meg inkább a kevesebb szöggel gyártott gumit. De én az Alföldön lakom :-)
Azt viszont nem tudom, a két változat ezért létezik-e, a Mitas Gripper Ice-nál ez a különbség. A kevesebb szöges inkább téli városi közlekedés, a több szöggel gyártott meg a tényleg megszállottaké, meg olyanoké, akik azokon a területeken élnek, ahol komoly a tél.
Másrészt viszont ha olcsóbban jutsz a komolyabb gumihoz, akkor lehet, hogy nem rossz vétel (ha a szögek elkopnak, de a gumi amúgy használható, akkor elmegy majd sima gumiként is).
Ahogy én elnézem, a Mitas inkább mtb, a Schwalbe meg talán inkább városi-trekking gumi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!