Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Cross biciklit átépíteni...

Cross biciklit átépíteni gravelre?

Figyelt kérdés
A cross bicikli vázgeometriája nagyon hasonlít egy gravelre (szögek, arányok). Ha kapna egy dropbart, vékonyabb kereket és országúti fékeket, akkor meglenne a gravel bike. Vagy rosszul gondolom?

2019. okt. 8. 06:45
 1/5 szlory ***** válasza:
100%

Annyira sokat variálnak a geometriával, hogy nyugodtan lehet bármiből gravelt kísérletezni. Elég csak az össztelós, lefty villával készült Cannondale gravelre gondolni, jópár évvel ezelőttről. Ha nagy vonalakban nézzük, az egész gravelesdi kb. a merevvázas montik visszatérése, nagyobb kerekekkel, hogy lehessen veretni.


Szóval csináld csak. Az országúti fékeket ne tedd fel, azt elírtad gondolom. Lehet speciális canti, vagy inkább mini-V fék, de legáltalánosabb esetben egy 160mm-es tárcsafék. Átalakító is van, ha a fékkarok mechanikusak, de hidraulikát kell vezérelni - bár picit perverz és persze viszi a helyet..

2019. okt. 8. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Montimra rakta kos kormányt meg slick gumikat,tök jó városi öszvér lett belőle.
2019. okt. 8. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Városi óvszernek olvastam... Mondom neked van humorérzéked :D
2019. okt. 8. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem meg lehet oldani, de kérdéses, hogy mennyi az értelme. Kérdés, hogy pontosan miből mit kell csinálni, mert azért lehetnek bonyodalmak. A gravel egyik előnyét, a könnyűséget szerintem bukod, mert a trekkinged súlya nagyjából megmarad.

Villa: A teleszkóp gondolom marad. Ennek kiváltása az első bonyodalom lenne, mert a merev villák rövidebbek, így elvinnék az egész geot.

Kerék: A kereket szerintem nem kell cserélni, még a gumit sem feltétlenül, mert a gravel és a trekking mérete nagyjából megegyezik (kivéve a 650b modelleket).

Kormány: A drop bar felrakása a legkevesebb, az országúti/gravel fék-váltókar bonyolíthatja a dolgot.

Fék: Gravelra gondolom tárcsaféket értettél. Hagyományos országúti fékkel nem szerelik őket, mert ne méri át a gumit, és a villa is szélesebb. Ha most V-féked van, az szerintem szopó, mert az outi fékkar kisebbet húz, nem kompatibilis vele. Ha tárcsás van, egyszerűbb átépíteni. Nem tudom, ezek kompatibilisek-e outi fékkarokkal. Ha tárcsa felfogatási pontod sincs, az nagy szívás, de ha van is, a kereket vagy agyat cserélned kell, ha V-fékről váltasz tárcsára.

Váltás: Itt nem mindegy, hogy mivel van most szerelve a bringa. Shimanonál régen lehetett kombinálni, de talán 8 sebességtől felfelé más a bovdenhúzása az outi és mtb/trekking váltóknak, tehát outi váltókat csak outi váltóval, mtb vagy mtb-vel kompatibilis. Az outi váltók viszont más lánckerék és sor méretekkel dolgoznak, tehát magával vonhatja a hajtómű és a hátsó sor cseréjét.

2019. okt. 8. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 tothp ***** válasza:
100%
nekem egy ezeréves KTM trekkingből lett majdnem gravel. Majdnem, mert gravelnek néz ki, de Canti fékkel, agydinamóval és 7-es agyváltóval. a 42-es koskormányt meg széthúztam legalább 55-ösre.
2019. okt. 10. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!