Cross biciklit átépíteni gravelre?
Annyira sokat variálnak a geometriával, hogy nyugodtan lehet bármiből gravelt kísérletezni. Elég csak az össztelós, lefty villával készült Cannondale gravelre gondolni, jópár évvel ezelőttről. Ha nagy vonalakban nézzük, az egész gravelesdi kb. a merevvázas montik visszatérése, nagyobb kerekekkel, hogy lehessen veretni.
Szóval csináld csak. Az országúti fékeket ne tedd fel, azt elírtad gondolom. Lehet speciális canti, vagy inkább mini-V fék, de legáltalánosabb esetben egy 160mm-es tárcsafék. Átalakító is van, ha a fékkarok mechanikusak, de hidraulikát kell vezérelni - bár picit perverz és persze viszi a helyet..
Szerintem meg lehet oldani, de kérdéses, hogy mennyi az értelme. Kérdés, hogy pontosan miből mit kell csinálni, mert azért lehetnek bonyodalmak. A gravel egyik előnyét, a könnyűséget szerintem bukod, mert a trekkinged súlya nagyjából megmarad.
Villa: A teleszkóp gondolom marad. Ennek kiváltása az első bonyodalom lenne, mert a merev villák rövidebbek, így elvinnék az egész geot.
Kerék: A kereket szerintem nem kell cserélni, még a gumit sem feltétlenül, mert a gravel és a trekking mérete nagyjából megegyezik (kivéve a 650b modelleket).
Kormány: A drop bar felrakása a legkevesebb, az országúti/gravel fék-váltókar bonyolíthatja a dolgot.
Fék: Gravelra gondolom tárcsaféket értettél. Hagyományos országúti fékkel nem szerelik őket, mert ne méri át a gumit, és a villa is szélesebb. Ha most V-féked van, az szerintem szopó, mert az outi fékkar kisebbet húz, nem kompatibilis vele. Ha tárcsás van, egyszerűbb átépíteni. Nem tudom, ezek kompatibilisek-e outi fékkarokkal. Ha tárcsa felfogatási pontod sincs, az nagy szívás, de ha van is, a kereket vagy agyat cserélned kell, ha V-fékről váltasz tárcsára.
Váltás: Itt nem mindegy, hogy mivel van most szerelve a bringa. Shimanonál régen lehetett kombinálni, de talán 8 sebességtől felfelé más a bovdenhúzása az outi és mtb/trekking váltóknak, tehát outi váltókat csak outi váltóval, mtb vagy mtb-vel kompatibilis. Az outi váltók viszont más lánckerék és sor méretekkel dolgoznak, tehát magával vonhatja a hajtómű és a hátsó sor cseréjét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!