Az országútival gyorsabban lehet haladni, mint egy fitnesz kerékpárral? Van valami lényeges különbség?
A fitnesz ahogy a neve is mutatja fitneszre van. Fun,happy,speed.
Az országuti pedig csak a nagy sebességre.
Gyorsabb lesz mert arra van hogy gyorsabb legyen.
A bordázott, szélesebb gumival terepesebb részeken is jobban lehet menni, viszont nagyobb a felület csillapítása.
Arról még nem is esett szó, hogy egy szolid mintázatú outi keskeny gumijában 8 bar a myomás, a deformáció okozta energia veszteség elkerülésére.
Egy monti széles gumiját felfújhatod 2-3 barra, de ha igazán köves terepen használsz egy montit, oda minél szélesebb gumit kell használni alacsony nyomáson.
Ilyen helyeken elég lehet a széles gumiba az 1.3-1 bar is, gumi szélességtől függően.
Nekem is mondták már, miárt nem veszek outit.
Nekem a bicaj arra való, aszfalton, keményre fújt gumival elmegyek egy jó kis terepes, mert imádok kirándulni mindenféle vad részeken, kilátásokkal teli sziklás tájakon, mint a Prédikűlószék és hasonlóak, de a széles gumit először leengedem 1.3 bar környékére vagy alá.
Igaz ezzel csak lassabban lehet menni, épp ez különbözteti meg az outi üvegkeményre fújt keskeny gumijától, aminek minimális a súrlódása és a deformáció okozta csillapítása, de a puha széles guminál nem dobálják a kereket a kövek.
Ha megtalálom az optimálisan alacsony myomást terephez, akkor szinte eltűnnek a kövek okozta zökkenős érzések.
Montinál csak arra kell figyelni, fel ne koppanjon a kö a felnire, mert hamar kicsípheti a gumit.
Az, hogy aszfalton mennyi idő alatt érek oda, az nekem tökmindegy, de ha nem tudok kimenni a terepre amikor odáig jutottam, akkor nekem az értelmetlen korlátot jelent, hogy minek mentem egyáltalán odáig egy terepen használhatatlan géppel, amikor abban van a fantázia?! Ott meg csak fájna a szívem, hogy outival terepesebb részen nem lehet menni, mert az nem oda való.
Már én is többször átgondoltam ezeket.
Aki csak a jó minőségű aszfalton akar menni, terep nélkül, csak annak való az outi, de aztán ne fájjon a szíved, hogy innen már de jó lenne tovább menni terepen, ha 50-100 km múlva meglátsz egy csábító köves erdészetit.
A lényeg összefoglalva..:
Az aszfalton keskeny mintaszegény gumi kell, nagy nyomáson.
Ezzel lehet gyorsan menni.
A terephez épp az ellenkezője, sok bütykös széles gumi alacsony nyomáson, lassú de így eszi a terepet, köveket, szinte zökkenő nélkül!
Olyan nincs, hogy kompromisszum nélkül, itt is ott is jó legyen.
Kompromisszummal a monti, ami mindenre jó.
Az lassú, de eljut bárhova, bármilyen, sima v. tagolt, terepes felületen.
Az outinál ott vannak az út felületi minőség korlátai. Gyorsabban oda érsz a nagy nyomású, kis felületű, keskeny, minimális deformációt szenvedő gumival, mondjuk épp a kedvenc terephez, de minek, amikor azzal oda tilos. Mert aztán nézheted a felnit. de ha attól nem is tartanál, a keskeny kereket minden kicsi kavics és egyenletlenség dobálná oldalra és megvezetné.
Ax outi nem terepesebb útra való, leginkább a tüköraszfaltra, sajnos ez hatalmas hátránya annál, aki szereti az erdőben a kicsit vadulósabb szabadságot.
3 vagyok.
A válaszom igazából csak fèl igazság. Meg kellet volna kérdeznem,hogy milyen terepen?
A kommentedben magad is rávilágitasz:"elvileg nehezebb terepen is könnyebb lehet velük menni." Igen ott. De nem máshol. Bár fitness bringával nem vágnék neki földütnál kemènyebb terepnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!