Sokan miért ragaszkodnak még mindig a hagyományos bowdenes váltáshoz amikor már évek óta elérhető elektromos rendszer is?
Nem figyelsz, kérdező...
Ezt jól elszúrtad. A legutolsó kommentedben írtál olyat is, aminek van értelme. Máskor jobban figyelj!
Van okostelefonom. Okosórám. Powerbankom. GPS-es kilométerórám a bringára. Akkus lámpáim elöl-hátul.
Ha még a komplett bringát is töltőre kell szúrnom kétnaponta a váltók miatt, inkább felkötöm magam.
Mondd már meg, mi a francnak az elektromos váltó?
Kettő előnye van.
1. tizedmásodperccel gyorsabb váltás, nulla erőbevitellel. Na és akkor mi van? Touron számít. De még amatőr versenyen sem, hobbistának meg végképp semmi értelme.
2. vannak beállítható módok, ahol a hátul pakoláshoz automatikusan elöl is vált és fordítva. Ez totál amatőrnek hasznos lehet, aki képtelen váltót kezelni.
De mondja már meg valaki, egy közepesen rutinos hobbikerékpárosnak ebből mi kell?
Semmi.
Csak a hátrányát éled meg.
Azt, hogy
1. drága
2. nem tudod házilag karbantartani, szerelni
3. nem látszik rajta, nem veszed észre, hogy készül valami hibája. Egy bowdenesen kis átnézéssel látod, ha karbantartásra szorul.
4. töltőre kell dugdosni, ha meg lemerül, nincs váltód.
Minek?
Még ha nem lenne drágább a bowdenesnél, akkor is minek?
Mert nem elég fejlett.
Én okos váltot akarok. Az magától vált,sms vagy fész üzit küld ha szerelni kell,vezeték nélkül is tölthetö.
És járhozzá egy villamos mérnők is ha szerelni kell...
Kedves kérdező!
"Vegyétek akkor az őscsotrogányokat.
Mondjuk nem is értem mit vagyok ezen meglepődve. Autóban is magyarországon a levedlett rozsdás 10+ éves német autók a menők..."
Az őscsotrogányok, mega "hagyományos" váltórendszerek nem egy kategória. Nézz végig egy igazi német kerékpáros szakújságot. MTB, Túra, Városi kategóriában még a legújabb modellek is szinte kivétel nélkül mechanikus rendszerrel jönnek ki. (Outinál nem tudom mi van. Már jó rég nem követem a pénztárcagyilkos trendeket) Mivel fejlődnek: egyre jobb agyváltó, pinion, szíjhajtás. hidraulikus fékek. De csak elenyésző mennyiségű villanyváltó. Biztos a németek is tök hülyék...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!