Ezeken a bicikliken tényleg nincs nehéz hajtás, lehet velük gyorsan menni?
tudom ezeket a bicikliket úgy találták ki hogy leejtőn, hegyről lefele guruljanak és ezért nem kell rá annyira a nehéz hajtás.
DE. Lehet velük menni aszfalton minimum 30km/h-val úgy hogy nem tekerem mint a hü..e hanem szépen nyugodtan?
tudom van olyan opció hogy veszek nagyobb lánctányért de ahogy néztem nem férne rá nagyobb mert beleütközne a vázba. esetleg van más megoldás? más fajta biciklin kívül?
a válaszokat köszönöm.
"tudom ezeket a bicikliket úgy találták ki hogy leejtőn, hegyről lefele guruljanak"
Nem. Ezeket terepezésre találták ki. Hogy igazán gyorsan gurulj és haladj, ahhoz inkább merev vázfelépítés kell, egy össztelós meg pont nem olyan.
Kérdésedre a válasz: Tehetsz rá nagyobb lánctányért és kell is ha nem akarsz tekerni mint az őrült 30-as tempóért ilyen áttétellel. Nekem 28-as trekkingen 36-13-as áttétellel 24-25km/h az erőlködés nélküli sebességem, 30-nál már tekerni kell rendesen. Viszont a nagyobb első lánckerék nyilván az emelkedőn használatos fokozatok hatékonyságát rontja, mivel ez 1X12-es rendszer(drágább gépről beszélek).
Huh itt azért vannak gondok.
Ne haragudj kérdező de annyira értesz a bringázáshoz mint az elefánt idomitáshoz.
Ilyen nehéz hajtás dolgok nincsenek.ahogy fokozat sincs.
Áttétel van kicsi és nagy.
A kicsi az amikor gyorsan tekersz de keveset fordul a kerék
Azaz lassan mész. És a nagy amikor "nehezen hajtasz" (bár ez erő függvenye is) azaz lassan hajtsz mégis gyorsan forog a kerék.
Jelenleg divatos az 1x10,1x11,1x12fokozatú váltó.
Ennek 2oka van. 1:könnyebb 2:így nincs átfedés az áttételek közt.
A "regi" 18,21,27 sebesseges brningákon volt átfedes azaz több valtó beálitással lehetett ugyanazt az áttélet hajtani. De ebbe ne menjünk bele mélyebben.
Na vannak külőnbőző szakágak. Országúti ahol a sebesség/távolság a lényeg. Hegyen fel és le is.
Van a DH ahol csak lefelé mennek szintén fontos sebesség. Ezért azokon a bringákon is van "nehéz hajtás" sőt csak az van.
Mert hegyen felfelé kell "könnyen hajtani" már meséltem kis áttétel.
Az álltalad linkelt bringák egyikhez sem tartoznak.
Ezzek nem országutiak és nem is DH bringák. Ezek xc bringák. Terepre valóak és úgy mint az országútiak ezekkel is kell felfelé és lefelé is menni csak épp nem az aszfalton.
Mind 2bringával tudsz 30al menni aszfalton de nem arra vannak igazából. Persze mivel mindenki mtb-t hajt nem leszel kirívó a tömegből. Az első való tempósabb haladásra (akár) aszfalton is. A második az már vadabb terepre való és kényelmesebb is. Azzal is kilehet tekerni a 30at csak hamarabb elfáradsz.
Ha minimum30at akarsz tekerni nyugiban akkor neked vagy egy időfutam bringa kell vagy e-bike. Biztosan nem olyan mtb amiket linkeltél.
.
Alapvetően MTB, tehát nem arra van kitalálva, hogy aszfalton 30-cal menj. Ideális esetben egy ilyen bringa nem, vagy alig megy aszfalton. Ha neked főleg erre kell bringa, akkor ez nem az. Bár nem tartom kizártnak, hogy XC-re jobb választás a 2x hajtás, mert ahol nem technikás a terep, ott azért lehet az enyhébb lejtőkön lefelé hajtani. Nem tudom, hogy ezek a decathlonos modellek átépíthetők-e 2x-re. Ha nem, akkor a nagyobb lánckerékkel lehet még javítani a sebességen a mászás rovására. Vagy a hátsó kerékagyat cseréled Sram XD kompatibilisre, akkor 11 helyett 10 fogas lett a legkisebb lánckerék, ezzel is nyersz.
Persze kérdés, hogy neked mi az a pedálfordulat, ahol komfortosnak érzed a hajtást. A 29ert néztem, hogy 80-as pedálfordulatnál megy 30-at. Szerintem ez még vállalható. Úgysem hiszem, hogy ezzel képes lennél 30-at tartósan tekerni vízszintes úton.
3as azér te is írsz furákat:"Ideális esetben egy ilyen bringa nem, vagy alig megy aszfalton" nem traktor ez hogy alig nemjen aszfalton. Lehet vele menni 30al csak nem arra van. Mit gondolsz egy monti versenyen majd futnak vele a földútig? A szép emlékü Duna maraton első 20km-en aszfalt volt. A Cross kovácsin is az első 5-6km biztos. Vagy bringát cseréltek szerinted?
Ha dobrá egy dupla hajtóművet azzal sem jut előrébb. Van rajta most egy 30 as első és egy 11es hátsó.
Tehetrá 32 est lánc csere nélkül.
Ha nagyobbat akar akkor már borul a rendszer kellenerá új sor is. Nem hiszem,hogy cca:30,50ezret akarnará költeni úgy hogy még mindig nem egy igazi aszfalt szaggatót kap.
Ha mindenképp mountival akar baszatni akkor inkább gumit cseréljen. A hajtást ne bántsa.
A Duna Maratonon többnyire felfelé mentünk az elején, a CrossKovácsin pedig elmúlt években nem az aszfalton indultunk, hanem azonnal terepen. De nem is ez a lényeg. Sokan azt hiszek, hogy a bringa olyan, mint az autó. Veszek egy olyat, amivel gyorsan lehet menni! Hát nem! Olyat vehetsz, amivel egy erős ember tud gyorsan menni.
Ahhoz, hogy a hátsó sor 10-essel kezdődjön, cserélni kell a hátsó agyat is. Egy 32-es nagytányérnek még illene felférni, de nem láttam közelről a bringát. A 36-11-es áttételemmel a 29"-es bringámon tudok 40 km/h felett sprintelni, haladni pedig tudok 30 felett. Tehát elven bőven tudsz a 30-11-el még 30 felett menni, de az 1x és a 2x áttételek nem erre vannak kitalálva.
Ha nem terepezel komolyabban, akkor jobban jársz egy 3x9-es 26"-os bringával.
Ha többnyire aszfaltozni indulok, akkor a 26"-os bringámmal megyek, ha főleg terepre, akkor 29"-essel (2x10).
Jó Kovácsin csak egyszer voltam...elveszett a szemcsim.
De a lényegen nem változtat. 32esre lehet cserélni az első lánckereket.
És ezek akkorsem aszfalt szaggatók lehet,de nem arra valók.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!