Ha egy sima tüske elég egy Schwalbe level 6 protection ellen, akkor mit ér az egész?
Tehát monti rajta vadi új Schwalbe montis külső, level 6 defektvédelemmel elérhető max a montikra, elvileg van 7-es is ebike-ra.
Szóval az elérhető legjobb védelem.
1 hetes gumi, a futóélnél ahol a védelem a legjobb egy királydinnye úgy átszúrja mint a franc.
De akkor mit ér az egész?
mert ha egy százas szög szúrná át az egy dolog, de ez egy szaros tüske volt.
Úgy vélem, fölöslegesen ócsárolsz valamit, amivel egy általad minden jel szerint ismeretlen dolog végzett.
Az a "szaros tüske" a természetben található legkeményebb szúrószerszám, amivel dolgod lesz kerékpárosként. Nyugodtan veheted egy kalap alá a százas szöggel, csak míg azon nehéz áthajtani, ezt arra találták ki, hogy várja az áldozatot, legtöbbször láthatatlanul.
A Schwalbe városi és túra gumikat is gyárt level 7-tel. Bár azokat hivatalosan is "defektmentes külsőnek" hívja, nyilván nem áthatolhatatlan. Ezekhez is igényli a tubeless folyadékot vagy a defektálló külsőt, a név jogos használatához.
Milyen montis külső az, aminek futóéle van? :) Ha viszont valóban montis, akkor az még rosszabb volna, ugyanis a göbök extra súlya miatt a monti külsők gyenge pontja a göbök alja, az alapfelülete. Kb annyira, mint az oldalfal.
Rövid konklúzió: a királydinnyét megfogni defekt előtt kisebb szerencse is kell, nem csak a hiperperverz módon bevédett külső gumi. Ha kb. soha nem akarsz defektet szerelni, akkor egy jól felfújt, defektgátlóval ellátott belsőt is tegyél alá (javaslom kerülni a Slime-ot és az OXO-t használni inkább). Illetve vannak lassan leeresztős belsők (ld. eBay, idehaza nem láttam), amiket úgy televerhetsz százas szöggel, mint egy sündisznó, akkor is még órákat tudsz vele haladni, mielőtt elszáll a levegője. Annyi alatt azért csak hazaérsz, hogy helyreállítsd..
Kb ezeket a lehetőségeket tudom így hirtelen ismertetni, remélem segített némelyik info.
A folyadékozás mindig jár kompromisszumokkal, defektvédelmet a külsőben nem spórolsz meg valójában vele, esetleg kevésbé kell odafigyelned a milyenségére. A gátlófolyadék tömege nem lesz lényegében kevesebb a defektvédelem tömegénél, vágásokkal szemben (pl sziklaperem, üveg, stb.) kevés dolgot tud tenni, azon kívül, hogy elfolyik.
Diszlexiámért ezúton kérek elnézést: OKO nem OXO, az utóbbi a tea, ami bár nagyon finom de sz*rul tömít defektet. BOCSI! Az OKO esetében sem lényegi öregedéstől nem kell tartani, sem a téli hideg károkozásától, ellenben kézilőfegyver lövedéke által ütött lyukakig képes tömíteni az extrém verziója - mivel a NATO katonai járműveihez szállított eredetileg a gyár. :D
Viszont akkor is dobálnak ezek a löttyök, hiába pörgeted betöltés után, egy ballonos monti kereket rendesen meg tud remegtetni az a pár grammnyi eltérés, ami lejtőzésnél igen kellemetlen is lehet.
Nem mellesleg: tubeless rendszereknél is ott a defektgátló, mégis, ha van eszed, viszel magaddal tartalék belsőt. Srácok, ez ilyen - defekt volt van és lesz, csak a mennyiségéről vitatkozunk és azon izzadunk, hogy kevesebb legyen. Legjobb, ha falon a canga, nekem ott még egy defektem sem volt, hosszú évek során :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!