Kezdőoldal » Sport, mozgás » Extrém sportok » Műrepülő pilóta szeretnék...

Műrepülő pilóta szeretnék lenni, hogyan lehetek az?

Figyelt kérdés

Hali!

Hol tudnék tanulni, hogy műrepülő pilóta lehessek?

Illetve mi ennek a menete?

Mennyire drága?

Lehetőleg Budapest közelében szeretném megtanulni.

Normális válaszokat, Köszönöm!



2014. febr. 15. 19:26
 1/7 anonim ***** válasza:
Hasonló a menete,mint a sima jogsi megszerzésének,a lényegi különbség annyi,hogy a pilóta képzés vége 15 millió forint körüli összeg.Ha van ennyid akkor ráguglizol és jövő héten kezdheted is.Ha elvégezted,utána nem árt folyamatosan növelni a repülési óra számodat és ha már rutinos vagy,akkor bérelsz műrepülő gépet és hozzá oktatót.
2014. febr. 15. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Tudtommal azokkal a jogsikkal akik 15-20millióba kerülnek azokkal már utasszállítót lehet vezetni, de azért Köszönöm!
2014. febr. 15. 22:15
 3/7 anonim ***** válasza:
0%
Az alap repülő jogsi ennyi.Az már mindegy,hogy te utána műrepülsz,vagy utasszállítót vezetsz.A különbség annyi,hogy a légitársaságoknál van egy minimális repülési óraszám és ha az alatt vagy,akkor szóba sem állnak veled,míg a műrepülő órákra kifizeted a dolgokat és repülsz.
2014. febr. 16. 02:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Elmész és csinálsz egy PPl-t.

Utána repülsz sokat (kb 300órát) és ha már van némi gyakorlatod, akkor elvégzel egy műrepülő képzést. Ha ez sikeres, akkor van műrepülő jogosításod, amivel már egyedül is műrepülhetsz.


Budaörsön érdeklődj, vagy Tökölön.


4-5 milla simán lesz, erre készülj!

2014. febr. 17. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Köszi!
2014. febr. 17. 21:29
 6/7 anonim válasza:

Na a sok hülyeséget... a 15-20 millióból már az utasszállítókra csinálod meg a vizsgákat. Egy műrepülőgépben nincs semmi olyan műszerezettség, ami pl. egy nagygépben megvan. Műrepülni csak látás szerint lehet, tehát műszervizsga nem kell.


A hatályos szabályozás szerint kell:

- egy PPL szakszolgálati engedély (ez bárhol megszerezhető, kb. 1,5-2 millió forint) ez 45 óra repülés.

- 40 óra a szakszolgálati engedély megszerzése után, ez 30-35 ezer forinttal számolva (a legolcsóbb Cessna/Diamond ennyi) 1,2-1,4 millió. Érdemesebb úgy csinálni, hogy egyszerre nagyobb összeget vinni egy helyre, akkor talán kedvezményesebben kapod, és megúszod 1 millió alatt a 40 órát.

- Amint ez a két feltétel megvan, kell keresned egy olyan céget, ahol engedélyezett a műrepülő-oktatás. Nem sok ilyen van, mert kevés a műrepülésre alkalmas gép az országban (itt érdemes keresgélni: Nyíregyháza, Budaörs - Repülőszövetség, Tököl - ott célszerű a reptér üzemeltetőit keresni, mert ott rendszeres a műrepülés, és valószínűleg ismernek oktatót is)

- ott elvégzel egy tanfolyamot, ami elméleti oktatásból meg 5 óra repülésből áll. Az 5 óra már egy drágább géppel lesz, az kb. 60-70 ezer szokott lenni óránként. (Nyíregyházán kb. 60 ezer a Z326-os) Tehát kb. 500 ezer körül lesz ez elméleti tanfolyammal együtt.


Összesen 2,7 - 3,1 millió teljesen a 0-ról a műrepülő jogosítás megszerzéséig.


Viszont ez a Red Bull Airrace-hez, vagy a Műrepülő Világ/Európabajnokságokhoz kevés. Van ugyan ún. utánpótlás-bajnokság "Advanced" kategória, kevésbé bonyolult programot kell bemutatni, nem annyira bivalyerős gépekkel. Ez persze nem a műrepülés Forma-1-e, de ide is drágábbak a gépek, egy Zlin Z-50 (ami ebben a kategóriában a legolcsóbb) órás bérlete pl. 120 ezer forint, és hidd el, nem két órát kell repülni vele, hogy labdába rúghass.

2014. márc. 5. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:

Ezer éves a kérdés, de azért hozzászólnék, hátha valakinek aktuális megint a téma.

A legutóbbi hozzászóló írta le a helyes infókat, inkább csak kiegészíteném.

A jelenlegi követelmények, hogy elkezdje valaki a műrepülő képzést, az egy érvényes PPL szakszó (ez nulláról megvan 2.5-3 millából manapság) és az engedély megszerzése után még 30 óra parancsnoki (PIC) repült idő (ez pedig még kb 1-1.5 millió Ft bérleti díj az időgyűjtéshez). Érvényes 2. kategóriás orvosi is nyilván kell.

Maga a képzés egy pár órás elméleti tanfolyam, aztán pedig mindössze 5 óra gyakorlat oktatóval, ami után nincs hatósági vizsga. Amikor az oktató késznek nyilvánítja a képzést, akkor bekerül a jogosítás a naplóba (+ szakszóba) és ennyi, lehet karcolni az eget egyedül is. Én külföldön csinálom, itt kb 1 millió Ft-nak megfelelő valuta a komplett tanfolyam ára, otthon biztos megvan a feléből is. Tehát összesen, nulláról kb 4-5 millió Ft befektetés.

De az tény, hogy ez még csak a belépő a profi szinthez, feneketlen pénztárca kell, hogy valaki ezt komolyabban csinálja, versenyezzen stb...

Én most fogom kezdeni a képzést, főként azért, hogy egy sokkal mélyebb vezetéstechnikai tudást szerezzek a PPL mellé, nincsenek komolyabb ambícióim ezzel.

2021. márc. 10. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!