Milyen verseny típusokat és hozzávaló autókat ajánlatok kezdőknek?
Mert mi, majd kitaláljuk azt, hogy:
-milyen autóval akarsz versenyezni
-mennyi pénzed van erre a sportra
-melyik szakág áll hozzád a legközelebb
-hány éves vagy
-mióta vezetsz
-mennyire értesz az autóhoz
-milyen kondiciban vagy
-milyen felszereltséggel rendelkezel
???????????
Kérdezzek még?🤔
Bármivel el lehet kezdeni ezt a szakágat.
Mint a VB-n, úgy az amatőr sprinteken is, elsősorban a motorok űrtartalma szerint van csoportosítás, nálunk az 1000-1600ccm közötti autók tűnnek elfogadható kezdő járműnek.
Itt az 50 éves Ladától, a pár hónapos 8-10 milliós autókig mindent megtalálhatsz.
A kérdésed második felében említett "viszonylag olcsó"meghatározás, ebben a sportban ismeretlen. 😁
Jobban jársz, ha valami más sportágat választol!
#5!
Szóval megállapítottad, hogy a drift az drága, ezzel szemben a rallye "viszonylag" olcsó.
Beavatnál a matekbe, ez hogy jött ki? 😮
#6 Hát valami Románia rally versenyt néztem de valami 11 éves videó.
#7 én itt arra gondolok hogy elkezdeni ahogy utána néztem már olcsóbb rallyzni kezdőként mint drift versenyekre járni. Pl valaki már egy 1.3 16v swiftel el kezd és jó eredményeket ér el vele (nyilván a pilótán múlik a java) és nincs rajta sok átalakítás, csak egy csavarozhato bukókeret és ülések kormány és kb ennyi. Még driftnél még legalább 110 lóerős autó + a futóművén is módosítanak és nyilván ebbe is ülések meg bukókeret és itt már az sem mindegy milyen bár gondolom ez verseny függő, de ezeket csak netes utána járással derítettem úgy amúgy nem értek még hozzá, ezért is kérek segítséget.
Csak egy pár gondolat:
Meg lehet nézni egy 11 évvel ezelőtti videót, de abból napjainkra már semmi sem aktuális. Kezdjük ott, hogy a magyar és a román RVSz. nem azonos.
Pl. évek óta nem engedélyezett a csavaros cső, csak a hegesztett.
Ennek ugye a következménye, hogy csövezés után, új és más jellegű NKH vizsga kell ahol csak 2 személyesre vizsgáztatható az autó.
És még akkor semmit nem csináltál, csak berakattál jó pénzért egy halom csövet a bódéba.
Ez után jön a kasztni, motor, váltó futómű, fékek.....
Aztán ha végre kész az autó, csinálhatod a szervizautókat, építheted a csapatot, szórod a pénzt biztosításra, szállásra, nevezésre, tartalék alkatrészekre...
Röviden: ha egymás mellé állítod a rallyet és a driftet, nem tudsz mutatni egyetlen olyan szegmenset sem, ahol ne a rallye lenne a drágább.
Méghozzá lényegesen drágább!
Alkatrészek, ügyintézések, szabadidő, papírmunkák, segítők száma, ..ááá..
felsorolni is hosszú.
Csak a #4 válaszom utolsó sorát tudom megismételni:
válassz valami más sportágat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!