Hogyan lehetek rally versenyző?
Szia! Jól gondolod, fokozatosan lehet csak valamit elérni az autóversenyzésben (is).
De senki nem fog felfigyelni rád, akármilyen tuti versenyző vagy, ezt felejtsd el :) Ez nem így megy. Komoly szinten ez kizárólag a pénzről szól. SOK pénzről, milliókról. Meg hogy mennyi szponzort tudsz szerezni, mennyire tudod menedzselni magad.
De térjünk vissza a valóságba :)
Célszerű szlalomversennyel kezdeni, az a legolcsóbb. Oda általában nem kell komoly autó kezdésnek, elég egy jó állapotú, nem rozsdaboglya utcai gép, többnyire nem kell bukócső sem az autóba. A nevezési díj sem vészes, bukósisak meg esetleg kesztyű kell. Ott meg lehet tanulni az autó kezelését, viselkedését, és kiderül, egyáltalán alkalmas vagy-e erre a sportra (én is ott kezdtem).
Ha jól megy a szlalom, akkor lehet lépni az amatőr rallye szintjére. Itt már vannak követelmények. Magasabb nevezési díj, komolyabb autó kell. Konkrét árat egy alap N-es Ladára tudok mondani, kikasznizva, megerősítve, bukócsővel, versenyülésekkel-övekkel kb.500 ezer. És akkor még a motorhoz nem nyúltál (tévhit, hogy mindenképpen tuning kell a versenyautóra, egy jó futómű +20-30LE teljesítménytöbblettel is felérhet, és olcsóbb, mint a motortuning, ráadásul a gyári motor tovább bírja). Plusz kell bukó-kesztyű-overál (nem követelmény a tűzálló). Kell valamilyen normális gumi az autóra, benzin a versenyre, az autót oda, majd haza kell valahogyan juttatni (mivel műszaki nem lesz rajta, ez becsövezve elég drága mulatság, mert gépkönyveztetni kell a Magyar Nemzeti Autósport Szövetségnél, akkor mehetsz csak vele közúton).
Kezdetnek ennyi.
Ha van még kérdésed: mac911@freemail.hu
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!