Milyen autó lenne a legjobb amatőr rally versenyekre, ami nem is a legdrágáb?
A legfontosabbat kihagytad. Hogy első vagy hátsókerekes autót keresel. Ha első kerekesben gondolkozol akkor Suzuki Swift csapottsegű kaszniba talán a legjobb választás. Elnyűhetetlenek, olcsó hozzá minden, könnyű és használtan rengeteg egykori rallycsapatoktól megmaradt cuccot vásárolhatsz hozzá. Otthon tudod összerakni illetve szervizelni. Ezek az 1.3-as 8 vagy 16 szelepes motorok nem kis tulzással 40-50% teljesítménynövekedést is elbírnak a gyári értékhez képest, akár jó pár üzemórán keresztül a gyári alkatrészekkel. Kovácsolt dugattyún és egyéb hasonló dolgokon pedig gondolkoznod sem kell, mert 30 ezerért hozzádvágnak egy 130 ezret futott blokkot bármelyik bontóban.
Ha viszont hátsókerekes autón gondolkozol akkor vagy Lada vagy BMW. A Ladával az a baj hogy csak a motor szerkezetének átalakításával tudsz elegendő teljesítményt elérni. Ezt mára egyre több gépműhely végzi Magyarországon. De ezeken a helyeken a köszönés is 20 ezerbe kerül. A difiről és a váltóról nem is beszélve.
Ha olcsón akarsz erős autót kihozni akkor ajánlom a BMW-t e30 e36 vagy hasonló korú 5-ös BMW-k, ez már ízlés kérdése. Ezek a vasak gyárilag sem gyenge erőforrással rendelkeznek és beszerezhető hozzájuk gyári részben önzáró difi is amivel azért pajkosak tudnak lenni, és nem drága alkatrészekről beszélek. Ami a Ladákkal ellentétben sokkal tovább is bírja. Ezen felül számolnod kell egy kevlárkuplunggal ami szintén nem egy nagy összeg.
Ez az általam ismert autókról alkotott vélemény. Természetesen vannak más típusok is amik nagyon jól szuperálhatnak, de az én szemszögemből ezek a legkézenfekvőbb alternatívák.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!