Miről szól a forma1?
Egyrész nagyon nagy üzlet. A leggyengébb csapat is egész jól el tud karistolni. Sokszor a pilóta fizet ilyen csapatoknál hogy versenyezhessen.
Másrést technológia, tejlesztés, tudomány, stb. Az F1-ben kifejlesztelt és tesztelt sok-sok technológiai újítás átsivárog az utacai autókba is. Például a hibrid hajtás, De sok biztonsági aerodinmikai, elektronikai, stb fejlesztés indult az F1-ből. Kitalálták, éveken keresztül, sok tíz ezer km-en keresztül tesztelték, majd átültették az utcára.
Ez egy nagyon nagyon sokszereplős / soktényezős történet, ettől is olyan szép.
Igen, hiába tiéd a legjobb pilóta, ha a kocsid egy ócskavas. Vagy hiába dolgozik nálad a legzseniálisabb mérnök, ha nincs elég lóvéd ahhoz, hogy kiaknázd a tudását.
És ezeket napestig lehetne sorolni... Minden tizedmásodpercnyi javuláshoz 500-1000 fős stáb kemény munkája és sokmillió dollár kell.
Ez egy ilyen világ, technikai sport, ahol az igazi verseny valójában a tervezőasztal körül zajlik.
Van 10 csapat, jó sok emberrel. A télen mindenki összerak magának egy autót (amit papiron már hónapok óta terveztek), aztán bedobja mindenki a pályára, és mégnézik, kinek sikerült jobban.
Ha sokszor sikerül jó autót építeni, akkor könnyebb lesz megszerezni azokat a neveket, akik a legnagyobbnak számítanak, mert egy Verstappen, Leclerc, Hamilton vagy bármelyik legjobbnak tartott versenyző rossz csapathoz nem menne.
5-nél lemaradt, hogy azért év közben az aktuális autót még fejlesztik, változó, hogy meddig.
Van 10 csapat (20 pilóta) akik a lehető legtöbb pontot próbálja meg összegyűjteni minél jobb szerepléssel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!