Mi történik, ha Pérez esetleg szándékosan kiüti Hamiltont?
Ha szándékosan teszi és ez látszik, akkor lehet belőle baj. Ha szándékosan teszi, de nem látszik, akkor Hamilton pórul jár. Azt, hogy látszik-e, a telemetria mutatja meg.
A vasárnapi eset jó példa Verstappennél. Azt mondta, ő csak elakarta engedni Hamiltont. Aztán a telemetria megmutatta, hogy nem elengedte, hanem féktesztelte. Tengernyi adatot kilehet nyerni, látszik, hogy Verstappen hány métert mozdult középre előtte, látszik a motorfék és látszott az a döntő 70 bar-os fékezés, amit már nem lehetett kimagyarázni.
Egy vasárnapi rajtbaleset után ugyan ezeket néznék meg, mennyire fékezett, a fékpedál nyomása, engedett-e rajta... De Perez van olyan tapasztalt, hogy ő kevésbé látványosan szabálytalankodna, de nem gondolnám, hogy fog.
"A vasárnapi eset jó példa Verstappennél. Azt mondta, ő csak elakarta engedni Hamiltont. Aztán a telemetria megmutatta, hogy nem elengedte, hanem féktesztelte."
Telemetria ide vagy oda, én nem hinném, hogy Verstappen direkt csinálta volna. Eleve ilyen esetekben az elől haladónak sokkal nagyobb esélye van kiesni, mivel hátulról nagyobb ütést lehet kapni, sérül a futómű, leszakad egy hátsó kerék, a hátsó szárny stb. A mögötte haladónak max letörik az első szárnya, esetleg deffektet kap, de cserélni tudják mindkettőt, míg a hátsó szárnyat és a futóművet nem, ahogy a felfüggesztést sem futam közben.
Az összeérés nem volt szándékos szerintem sem, nem arról van szó, hanem arról, hogy 300-nál az egyenes közepén 70 barral a fékpedálra ugrasz. Ilyen nincs, nem szabad történjen, baleset nélkül is lett volna belőle vizsgálat, mert hirtelen fékezést indokoltan tehetsz csak, pl baleset elkerülése.
Az ilyen esetekben pedig a hátul lévőnek van nagyobb esélye sérülésre. Az autó eleje úgy lett tervezve, hogy széthajoljon, gyűrődjön, nem szilárd elemek. Az autó hátulja sokkal vaskosabb, van egy hátsó gyűrődő zóna, ami masszívabb, a lámpa is azon van. A hátsó felfüggesztés akkor tud eltörni esetleg, ha kerék ütközik kerékkel, de akkor is nagyobb az esélye, hogy az első tengely sérül, mert vékonyabbak és hosszabbak a rudak, nem beszélve a kis pálcika kormány összekötőről. Első szárny vagy orrkúp nehezen tör ki kereket, ahhoz nagyon nagy sebességkülönbség kell. Tehát az autó orra sokkal puhább, könnyebben törik sokkal, a hátulja erősebb, mert nincs annyi hely, nincs mi gyűrődjön, ezért vaskosabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!